دلو 10, 1398 09:12 Asia/Kabul
  • حمله جنگنده ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه

منابع خبری بامداد پنجشنبه از حمله جنگنده ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین لبنان اعلام کرد، جنگنده های رژیم صهیونیستی، "خان یونس" در جنوب باریکه غزه را بمباران کرده‌اند.

در همین حال؛ شبکه تلویزیونی المنار لبنان اعلام کرد،  منطقه "دیر البلح" در مرکز باریکه غزه هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

هنوز گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

براساس اعلام منابع خبری پرواز جنگنده ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی بر فراز غزه همچنان ادامه دارد.

حمله جنگنده‌ها و پهپادهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در حالی انجام می‌شود که این باریکه از روز سه‌شنبه در پی رونمایی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا از  "معامله قرن"، شاهد اعتراضات گسترده است.

"ترامپ" روز سه‌شنبه همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید  از طرح آمریکایی "معامله قرن" رونمایی کرد.

"معامله قرن"، طرح جدیدی از سوی دولت آمریکا است که در پی از بین بردن حقوق مردم فلسطین است؛ این طرح با همکاری و موافقت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، امارات و بحرین تهیه شده است.

این طرح، قدس را به رژیم صهیونیستی تقدیم و نیروهای مقاومت را از  مبارزه و آوارگان فلسطینی را از حق بازگشت به کشورشان منع می‌کند.

جنگنده ها، بالگردها، پهپادها و  توپخانه رژیم صهیونیستی همواره به هر بهانه‌ای مناطق مختلف باریکه غزه را هدف قرار می دهند.

در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون هزاران فلسطینی شهید و زخمی شده اند.

کلیدواژه