اردن خواستار نشست فوری سران پارلمان‌های عربی درباره معامله قرن شد
(last modified 1398-11-14T05:01:24+00:00 )
دلو 14, 1398 09:31 Asia/Kabul
  • اردن خواستار نشست فوری سران پارلمان‌های عربی درباره معامله قرن شد

رییس پارلمان اردن یکشنبه شب گفت: رییسان مجالس کشورهای عربی باید برای گفت وگو درباره مقابله با طرح معامله ننگین قرن نشست فوری و اضطراری تشکیل دهند.

به گزارش ایرنا؛ "عاطف الطراونه" افزود: مجلس نمایندگان اردن به طور کامل طرح معامله قرن را مردود می‌داند و آن را اقدامی جانبدارانه و در راستای ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند.

رییس پارلمان اردن تصریح کرد: هر برنامه یا ابتکار عملی که مبتنی بر تصمیمات قانونی و مشروع جامعه جهانی نباشد و حقوق ملت فلسطین را به رسمیت نشناسد، مردود است.

مردم اردن نیز جمعه گذشته در مخالفت با طرح آمریکایی - صهیونیستی "معامله قرن" تظاهرات کردند و پرچم رژیم صهیونیستی را آتش‌ زدند.

شرکت‌ کنندگان در این تظاهرات با تاکید بر وحدت اردن و فلسطین، شعار "اردن و فلسطین ملت واحد هستند" و "ترامپ بزدل صدای ما را بشنو" سردادند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌ شنبه گذشته به همراه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد. 

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد این طرح ننگین است.

کلیدواژه