حماس در واکنش به تهدید نتانیاهو: از صحنه روزگار محوت می‌کنیم
(last modified Thu, 13 Feb 2020 06:27:36 GMT )
دلو 24, 1398 10:57 Asia/Kabul
  • حماس در واکنش به تهدید نتانیاهو: از صحنه روزگار محوت می‌کنیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تهدید نخست وزیر رژیم اسرائیل علیه این جنبش، گفت: مقاومت فلسطین آماده‌ محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً از آمادگی برای بزرگترین اقدام غافلگیرانه علیه جنبش حماس خبر داد و گفت: اگر به پرواز درآمدن بالن‌های حامل مواد آتش‌زا و حملات موشکی از غزه متوقف نشود، این عملیات غافلگیرانه آغاز می‌‌شود.

به گزارش ایرنا، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه چهارشنبه خطاب به نتانیاهو تاکید کرد: محور مقاومت، صهیونیست‌ها را از سرزمین فلسطین اخراج خواهد کرد.

الحیه همچنین با تاکید بر اینکه راه مقابله با معامله قرن، مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با همه ابزارهاست، از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد و هماهنگی‌های امنیتی با این رژیم را متوقف کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اخیراً از طرح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که هدف از آن حذف مسأله فلسطین است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد طرح معامله قرن است.

بسیاری از کشورها، شخصیت‌ها، مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح آمریکایی- صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

کلیدواژه