وزارت دفاع یمن: پدافند هوایی بومی و جدید یمنی جنگنده عربستان را ساقط کرد
(last modified 1398-11-27T05:44:48+00:00 )
دلو 27, 1398 10:14 Asia/Kabul
  • وزارت دفاع یمن: پدافند هوایی بومی و جدید یمنی جنگنده عربستان را ساقط کرد
    وزارت دفاع یمن: پدافند هوایی بومی و جدید یمنی جنگنده عربستان را ساقط کرد

وزارت دفاع یمن شنبه شب در خصوص سرنگونی جنگنده "تورنادو" عربستان سعودی گفت: موشکی که این جنگنده را ساقط کرد بخشی از سامانه ضدهوایی جدید، پیشرفته و بومی یمنی است.

به گزارش المسیره، یک مقام در وزارت دفاع یمن که نامش ذکر نشده است افزود: این نخستین تجربه عملی این پدافند جدید یمنی در هدف قرار دادن جنگنده تورنادو است.

وی همچنین بیان کرد: پدافند هوایی جدید یک مانع جدی در برابر هواپیماهای متخاصم محسوب می‌شود.

پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن بامداد شنبه یک فروند جنگنده "تورنادو" ائتلاف متجاوز سعودی را در استان "الجوف"، شمال یمن سرنگون کرد.

"یحیی السریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اظهار داشت، این جنگنده با موشک‌های پیشرفته زمین به هوا و مجهز به فناوری مدرن سرنگون شده است.

السریع با بیان اینکه این جنگنده در حین انجام ماموریت خصمانه در استان الجوف هدف قرار گرفته و سرنگون شده است تصریح کرد، آسمان یمن به روی متجاوزان باز نیست و دشمن باید برای انجام هر کاری، هزاران بار محاسبه کند.

جنگنده تورنادو ساخت مشترک کشورهای بریتانیا، آلمان و ایتالیا است.

قدرت دفاعی ارتش و کمیته های مردمی یمن با وجود محاصره همه جانبه این کشور توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

 

کلیدواژه