افشای طرح امنیتی ترکیه در سوریه
(last modified Sun, 01 Mar 2020 13:46:13 GMT )
حوت 11, 1398 18:16 Asia/Kabul
  • افشای طرح امنیتی ترکیه در سوریه

روزنامه "ینی شفق" ترکیه از جزئیات نشست محرمانه امنیتی در آنکارا درباره سوریه پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، روزنامه "ینی شفق" ترکیه فاش کرد که در نشست نظامی - امنیتی اخیر در آنکارا، تصمیم گرفته شد که نظامیان ترکیه جنگ تمام عیار و فراگیری علیه دولت دمشق انجام دهند و ترکیه "پایگاه‌های ارتش سوریه" را نه تنها در ادلب بلکه در شهرهای مختلف این کشور هدف قرار دهد.

طبق نوشته این روزنامه طرفدار دولت آنکارا، نیروهای ترکیه پیشتر نیز با توپخانه‌ها، موشک‌های دوربرد و پهپادهای خود پایگاه‌های ارتش سوریه و سامانه‌های دفاع هوایی و نیز هلکوپترهای سوری را هدف قرار دادند.

این روزنامه نوشت: پس از کشته شدن ۳۳ نظامی ترکیه‌ای در ادلب، نشست امنیتی‌ به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برگزار شد و پس از آن تصمیم گرفته شد که تمامی پایگاه‌های وابسته به نظام سوریه در ادلب و شهرهای دیگر این کشور هدف قرار بگیرد.این روزنامه ترکیه‌ای همچنین نوشت: تعداد نظامیان ترکیه مستقر در ادلب حدود ۱۲ هزار تن است و تعداد تانک‌ها، خودروهای زرهی و موشک‌اندازها به حدود ۳ هزار دستگاه می‌رسد.

در حمله هوایی سه روز پیش ارتش سوریه به مواضع ارتش ترکیه در استان ادلب در شمال غرب سوریه، دستکم 33 نظامی کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.سوریه بیش از دوماه است که عملیات پاکسازی استان ادلب از تروریست‌ها را آغاز کرده،اما ترکیه که مخالف این اقدام است،به بهانه مبارزه با تروریسم بخشی از خاک سوریه را اشغال کرده است.

کلیدواژه