حمایت پمپئو از اسرائیل
(last modified Tue, 03 Mar 2020 14:51:28 GMT )
حوت 13, 1398 19:21 Asia/Kabul
  • حمایت پمپئو از اسرائیل

در ادامه سیاست های کاخ سفید علیه مردم فلسطین، وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در لابی صهیونیستی " آیپک " با حمایت از اسرائیل اقدامات بیشتر برای نزدیک کردن کشورهای عربی به تل‌آویو را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا  در کنفرانس «کمیته روابط عمومی آمریکا - اسرائیل» (آیپک)، با اشاره به حمایت‌های دولت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور  از رژیم صهیونیستی، اذعان کرد:  رئیس جمهور و دولتی در تاریخ آمریکا نیست که بیش از ترامپ و دولت فعلی، اسرائیل را دوست داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا،  مقاومت گروههای فلسطینی را مانعی برای رسیدن به سازش در منطقه دانست و افزود :  دولت ترامپ حق داشت از شورای حقوق بشر سازمان ملل به دلیل رویکردهای ضد اسرائیلی خارج شود.

پمپئو با اشاره به نزدیک شدن برخی کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی و برقراری روابط پنهان، مدعی شد: هنوز کارهایی زیادی است که باید انجام شود.

رئیس‌ جمهوری آمریکا، 28 ژانویه به همراه "بنیامین نتانیاهو" نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهم ترین مفاد این طرح ننگین است.

کلیدواژه