هشدار اتحادیه اروپا به اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری
(last modified 1399-01-31T11:37:02+00:00 )
حمل 31, 1399 16:07 Asia/Kabul
  • هشدار اتحادیه اروپا به اسرائیل درباره الحاق کرانه باختری

اتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی درخصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» روز یکشنبه نوشت، اتحادیه اروپا به «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌ سفید» رژیم صهیونیستی هشدار داده که در جریان مذاکرات برای تشکیل کابینه در سرزمین های اشغالی باید با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به این سرزمین ها مخالفت کند.

الحاق دره اردن و شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری وعده اصلی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر در جریان کمپین انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی بود. 

نتانیاهو و گانتس در جریان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی اختلاف‌ نظرهایی در این باره داشتند، اما گانتس به نظر از شروط و حق وتو خود در موضوع الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری عقب‌نشینی کرده و فقط تاکید بر آن دارد که این اقدام با تایید و همکاری آمریکا صورت بگیرد. 

طبق این گزارش، به مقامات صهیونیستی هشدار داده شده که چنین اقدامی توسط کابینه آینده، به روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا آسیب می‌زند و با واکنش قاطعی مواجه می‌شود. 

رژیم صهیونیستی همواره بی توجه به خواست جامعه جهانی به ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین ادامه می دهد و در این زمینه حمایت آمریکا را با خود دارد.

تمامی این شهرک‌ها، بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دسامبر 2016 در قطعنامه ای (قطعنامه 2334) از رژیم صهیونیستی خواست فوراً و بطور کامل تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین متوقف کند.

کلیدواژه