ثور 15, 1399 13:12 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات ارتش و الحشد الشعبی در الانبار عراق علیه بقایای داعش

فرماندهی عملیات استان «الانبار» عراق، از آغاز عملیات نظامی بزرگ در غرب این استان با نام "رمضان دوم" علیه بقایای داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «احمد نصرالله» معاون الحشد الشعبی در فرماندهی عملیات الانبار امروز دوشنبه گفت، این عملیات از هفت محور مهم و براساس اهداف ترسیم شده، آغاز شد که در محور نخست آن، فرماندهی عملیات الجزیره با لشکر هفت الحشد الشعبی از ساکنان استان الانبار شرکت دارد و هدف از این عملیات نابودی بقایای داعش است که هنوز در این مناطق فعالیت دارند.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات اسود الصحراء (شیران صحرا) در استان الانبار برای تفتیش چند منطقه و تعقیب بقایای داعش در این مناطق آغاز شد.

در این بیانیه آمده است، عملیات اسود الصحراء در 9 محور با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق برای پیگرد بقایای داعش و دستگیری افراد تحت تعقیب صورت می‌گیرد.

در ساعات اولیه آغاز این عملیات، یک تیپ از الحشد الشعبی موفق به کشتن سه سرکرده تروریستی داعش در منطقه «المدهم» و منفجر کردن خودروی حامل مواد منفجره شد.

دوشنبه هفته پیش نیز الحشدالشعبی عراق عملیاتی را با نام «رمضان ۱» در صحرای غربی الأنبار با همکاری ارتش و گارد مرزی عراق برای پاکسازی صحرای «عکاشات» به سمت مرزهای مشترک عراق با سوریه اجرا کرد.

کلیدواژه