الکاظمی: آیت‌الله سیستانی نقشه‌های داعش برای تخریب عراق را خنثی کرد
(last modified 1399-03-25T03:44:55+00:00 )
جوزا 25, 1399 08:14 Asia/Kabul
  • الکاظمی: آیت‌الله سیستانی نقشه‌های داعش برای تخریب عراق را خنثی کرد
    الکاظمی: آیت‌الله سیستانی نقشه‌های داعش برای تخریب عراق را خنثی کرد

نخست وزیر عراق گفت: فتوای آیت الله سیستانی مانع از پیشروی‌های داعش شد و نقشه‌های سیاه این گروه را برای تخریب عراق و بازگرداندن سلطه نظام دیکتاتوری ناکام گذاشت.

به گزارش ایرنا؛ "مصطفی الکاظمی" شامگاه شنبه در سخنانی به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی)،گفت: فتوای مبارک جهاد کفایی حضرت آیت الله سیستانی نقطه عطف و نشانه یک تحول مسؤولانه در مسیر نهضت روحیه ملی‌گرایی و مشارکت مردمی در دفاع از میهن بود.

الکاظمی، تصریح کرد: به دنبال صدور این فتوا، بلافاصله مردم عراق پیروزی‌های متوالی خلق کردند، داعش را شکست مفتضحانه‌ای دادند، تمام شهرها و خاک عراق را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

"مصطفی الکاظمی" با اشاره به این که "اراده ملت عراق برای دفاع از ارزش‌ها و اداره کشور به صورت دموکراتیک ادامه دارد، افزود: عراقی‌ها مصمم هستند که براساس تحکیم ارزش‌های شهروندوی، یک کشور مدرن و پیشرفته داشته باشند.

حشد الشعبی که با فتوای آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق در سال 2014 تاسیس شد، نقش برجسته ای در شکست تروریسم داعشی در عراق ایفا کرد و اکنون نیز در کنار نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با بازمانده های داعشی پیشگام است.

 

کلیدواژه