سید حسن نصرالله: مدل ایران در توسعه و تولید باید مورد توجه قرار بگیرد
(last modified 1399-04-18T02:50:18+00:00 )
سرطان 18, 1399 07:20 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: مدل ایران در توسعه و تولید باید مورد توجه قرار بگیرد

دبیرکل حزب الله لبنان سه شنبه شب، مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا طی چند دهه اخیر را ستود.

به گزارش خبرگزاری فارس، "سیدحسن نصرالله" طی سخنانی با تحسین الگوی اقتصاد ایران تصریح کرد، این الگو موجب شده است که جمهوری اسلامی ایران به مدت 40 سال در برابر تحریم‌های گسترده و غیرقانونی آمریکا و متحدانش مقاومت کند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه ایران هم اکنون در بسیاری از صنایع مهم از جمله صنعت فضایی به پیشرفت های مهمی دست یافته و در  تولید مواد غذایی، بنزین، گازوئیل و برق خودکفا شده است، اظهار داشت، مدل ایران در توسعه و تولید باید مورد توجه قرار بگیرد.

"سیدحسن نصرالله" همچنین به آمادگی ایران برای فروش فراورده‌های نفتی به لبنان با ارز ملی این کشور (لیره) اشاره کرد و گفت: این حرکت ایران یک فداکاری بزرگ است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به دخالت های سفیر آمریکا در بیروت در امور داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: این دولت لبنان است که سرنوشت مردم این کشور را تعیین می‌کند نه سفیر آمریکا یا وزارت خارجه این کشور.

"سیدحسن نصرالله" با محکوم کردن دخالت های آمریکا در امور داخلی لبنان و نیز تنش آفرینی های واشنگتن خطاب به مقامات آمریکایی گفت: سیاستی که شما علیه لبنان به کار می برید از تنش آفرینی گرفته تا محاصره و تحریم نمی تواند لبنان و مقاومت این کشور را تضعیف کند.

کلیدواژه