نامه 11 کشور اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اجرای طرح اشغال کرانه باختری
(last modified 1399-04-24T05:58:32+00:00 )
سرطان 24, 1399 10:28 Asia/Kabul
  • نامه 11 کشور اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اجرای طرح اشغال کرانه باختری
    نامه 11 کشور اتحادیه اروپا برای جلوگیری از اجرای طرح اشغال کرانه باختری

وزرای امور خارجه 11 کشور اروپایی در نامه ‌ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گزینه ‌های این اتحادیه را برای بازداشتن اسرائیل از طرح اشغال کرانه باختری مطالبه کردند.

به گزارش روز سه شنبه روزنامه "هاآرتص"، وزرای امور خارجه فرانسه، ایتالیا، هلند، ایرلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، دانمارک، فنلاند، پرتغال و مالت با ارسال نامه ای به "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر لزوم تهیه سریع فهرستی از واکنش‌های احتمالی این اتحادیه به اسرائیل در صورت اجرایی کردن طرح اشغال کرانه باختری تاکید کردند. 

وزرای امور خارجه 11 کشور اروپایی در این نامه ضمن مهم دانستن شفاف ‌سازی درباره پیامدهای حقوقی و سیاسی اجرای این طرح اسرائیل، از بورل خواستند تا جزئیات سند واکنش ‌های اتحادیه اروپا به این طرح را که پیش از این تهیه کرده است، در اختیار آنها قرار دهد.

وزرای امور خارجه 11 کشور اروپایی ابراز نگرانی کردند که زمان برای بازداشتن اسرائیل و تدوین گزینه‌ های واکنش به تل ‌آویو در صورت اجرا کردن طرح الحاق کرانه باختری به سرعت در حال از دست رفتن است.

در این نامه با تاکید بر نگرانی اتحادیه و کشورهای اروپایی از  طرح اسرائیل برای اشغال اراضی فلسطینیان در کرانه باختری، این اقدام نقض قوانین بین‌المللی توصیف شده است.

پیش از این نیز بیش از یک هزار قانون گذار از 26 کشور اروپایی در نامه ‌ای ضمن مخالفت با طرح اسرائیل برای اشغال 30 درصدی کرانه باختری، واکنش مناسب دولت‌های خود را به این اقدام رژیم صهیونیستی خواستار شده بودند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشت اول ژوئیه طرح جنجالی الحاق مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی را اجرایی کند اما به دلیل موج فزاینده مخالفت‌ها و انتقادات بین‌المللی، اجرای این طرح تا کنون به تاخیر افتاده است.

 

کلیدواژه