سازمان ملل: ۱۰۰۰ یمنی در 6 ماه جان باخته‌اند
(last modified 1399-04-24T07:43:27+00:00 )
سرطان 24, 1399 12:13 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: ۱۰۰۰ یمنی در 6 ماه جان باخته‌اند
    سازمان ملل: ۱۰۰۰ یمنی در 6 ماه جان باخته‌اند

نهاد وابسته به سازمان ملل متحد با انتقاد از تداوم جنگ علیه یمن اعلام کرد در شش ماه گذشته، هزار شهروند یمنی جان باخته‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «العربی الجدید»، دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه در یمن وابسته به سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در نخستین واکنش پس از اعتراف ائتلاف سعودی- اماراتی به حمله هوایی علیه یمن اعلام کرد: این حمله به کشته شدن هفت کودک و دو زن و نیز زخمی شدن دو زن و دو کودک در منطقه «الوشحه» در استان حجه واقع در شمال غرب یمن منجر شد.

«لیز گراندی» مسؤول هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن این حمله را محکوم و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این قابل فهم نیست که در سایه همه‌گیری کووید ۱۹ و در شرایطی که گزینه‌های آتش‌بس روی میز است، کشتار غیرنظامیان یمنی ادامه دارد.

این مقام سازمان ملل در ادامه با تایید کشته شدن هزار غیرنظامی یمنی طی شش ماه نخست سال کنونی 2020 گفت: سازمان ملل با خانواده‌ها و بستگان کودکان و زنانی که در این حمله کشته شدند، ابراز همدردی می‌کند و برای زخمی‌ها آرزوی سلامت دارد.

گراندی همچنین هشدار داد: برای یمن به اندازه کافی بودجه وجود ندارد،  برنامه‌های بهداشتی و آبی متوقف شده و قحطی بار دیگر در انتظار این کشور است.

ائتلاف سعودی به ‌رغم این که مردم یمن به شدت مواد غذایی و سوخت نیازمند هستند، چند کشتی حامل سوخت و مواد غذایی را در بنادر این کشور توقیف کرده است و مانع از توزیع محموله آن‌ها میان مردم می‌شود.

 

کلیدواژه