دوحه : عدم تکذیب طرح سعودی برای حمله به قطر، بیانگر واقعیت این ماجراست
(last modified Sun, 09 Aug 2020 07:17:20 GMT )
اسد 19, 1399 11:47 Asia/Kabul
  •  دوحه : عدم تکذیب طرح سعودی برای حمله به قطر، بیانگر واقعیت این ماجراست

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر در واکنش به افشاگری مجله «فارن پالیسی» درباره طرح حمله به قطر گفت، عدم تکذیب خبر این مجله توسط عربستان سعودی، نشانگر واقعیت ماجراست.

مجله «فارن پالیسی» پنجشنبه گذشته گزارش داد، پادشاه سعودی سال 2017 و دریک  جریان تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به وی پیشنهاد داده بود که به قطر حمله شود، این درخواست پادشاه سعودی، یک روز پس از محاصره قطر توسط ریاض، منامه، قاهره و ابوظبی مطرح شد.
«احمد بن سعید الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر  این طرح سعودی را عامل بی ثباتی منطقه دانست و افزود: جای تأسف دارد که گزینه نظامی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برضد کشوری بود که در این شورا حضور دارد.

روزنامه «وال استریت جورنال» نیز در می 2019 فاش کرد که ارتش سعودی در سال 2017 طرح حمله به قطر را تدوین کرده بود. این طرح سعودی، برای تسلط بر میدان گاز طبیعی قطر بود.

عربستان، مصر، امارات و بحرین ژوئن 2017  به دلیل همسو نبودن دوحه با جریان عربی به رهبری ریاض، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و علاوه بر اعمال تحریم، مرزهای زمینی - دریایی و هوایی شان را به روی این کشور بستند.

 

کلیدواژه