اعتراض یمن به حذف نام عربستان از فهرست کودک‌کشی سازمان ملل
(last modified 1399-05-22T10:52:38+00:00 )
اسد 22, 1399 15:22 Asia/Kabul
  • اعتراض یمن به حذف نام عربستان از فهرست کودک‌کشی سازمان ملل
    اعتراض یمن به حذف نام عربستان از فهرست کودک‌کشی سازمان ملل

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن از سازمان ملل به دلیل حذف نام عربستان از فهرست نقض کنندگان حقوق کودکان انتقاد کرد.

 «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن امروز  چهارشنبه در دیدار با «لیز گراندی» هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل تاکید کرد، حذف نام عربستان از فهرست نقض‌کنندگان حقوق کودکان، لکه ننگی بر پیشانی این سازمان و جامعه جهانی و نشان دادن چراغ سبز به متجاوزان برای ارتکاب قتل عام‌های روزانه علیه کودکان و زنان یمنی است.

حبتور با انتقاد از برخی سازمان‌های بین‌المللی فعال در یمن گفت، مداخلات این سازمانها با عنوان امور بشردوستانه در زمانی که شاهد فاجعه انسانی و تشدید اوضاع در یمن هستیم، نتیجه‌ای جز ادامه حملات نیروهای ائتلاف سعودی و محاصره یمن، ندارد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارش سالیانه هفته گذشته خود درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد، ائتلاف سعودی مسئول کشتار ۲۲۲ کودک یمنی طی سال ۲۰۱۹ است، اما نام عربستان را از فهرست سیاه طرف‌های مسئول تخلفات بزرگ علیه کودکان خارج کرد.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در ادامه افزود،  در صورت ادامه توقیف نفت‌کش «صافر» که حاوی حدود یک و نیم میلیون تن مشتقات نفتی است، هرگونه نشت از آن منجر به فاجعه زیست محیطی در سواحل یمن می‌شود و «دریای سرخ» را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ائتلاف متجاوز سعودی بیش از 18 نفت‌کش از جمله نفت‌کش صافر را در سواحل یمن توقیف کرده و از تخلیه محموله آنها که برای بیمارستانها و مراکز درمانی این کشور ضروری است، جلوگیری می‌کند.

 

کلیدواژه