تداوم همکاری عراق با ایران، سوریه و روسیه علیه داعش
(last modified 1399-06-05T11:33:06+00:00 )
سنبله 05, 1399 16:03 Asia/Kabul
  • تداوم همکاری عراق با ایران، سوریه و روسیه علیه داعش

فرماندهی عملیات مشترک عراق تأکید کرد، همکاری با ایران، سوریه و روسیه علیه داعش و تبادل اطلاعات با این کشورها ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز چهارشنبه با اشاره به استمرار فعالیت مرکز امنیتی چهارجانبه در وزارت دفاع عراق برای مبارزه با داعش گفت، این مرکز از چهار کشور عراق، روسیه، سوریه و ایران تشکیل شده و مأموریت آن ارائه اطلاعات، هماهنگی اطلاعاتی بین این کشورها و استمرار مبارزه علیه داعش است.

الخفاجی تصریح کرد، این مرکز نقش زیادی در زمینه مبارزه با داعش از طریق ارائه اطلاعات به ویژه در بخش مربوط به مناطق سوری و عراقی ایفا کرده است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین با تکذیب استقرار دوباره نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق اظهار کرد، نیروهای ائتلاف آمریکایی تاکنون از هشت پایگاه از جمله التاجی خارج شده و این پایگاه‌ها را تحویل نیروهای عراقی داده‌اند.

الخفاجی افزود، خروج نیروهای ائتلاف آمریکایی از این پایگاه‌ها به معنای استقرار مجدد آن در پایگاه‌هایی دیگری همانند عین الأسد و حریر نیست بلکه این یک خروج کامل با ترتیب زمانی و هماهنگی با دولت عراق است.

مردم و گروه های عراقی خواهان خروج نیروهای تروریست آمریکایی از عراق هستند و پارلمان این کشور نیز طرحی درباره خروج این نیروها تصویب کرده است.

کلیدواژه