بالا گرفتن بحران در کابینه رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-06-23T13:44:22+00:00 )
سنبله 23, 1399 18:14 Asia/Kabul
  •  بالا گرفتن بحران در کابینه رژیم صهیونیستی

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که چندی پیش به دلیل اختلافات ناشی از شیوع ویروس کرونا در سرزمینهای اشغالی از وزارت بهداشت استعفا کرده بود، این بار از منصب وزارت مسکن کناره گیری کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنتی روزنامه «جروزالم پست»، «یعکوو لیتزمن» رئیس حزب «اتحاد یهودیت توراتی» با کناره گیری از سمت وزیر مسکن رژیم صهیونیستی، در نامه استعفای خود نوشت، «بنیامین نتانیاهو» بدون رعایت مسائل مذهبی از همان ابتدا قصد قرنطینه کامل را در جریان تعطیلات پیش‌رو داشت.

«لیتزمن» قرنطینه پیش‌بینی شده را با توجه به فرا رسیدن تعطیلات سال نو یهودیان و عدم امکان برگزاری مراسم مذهبی و رفتن به کنیسه مورد انتقاد قرار داد و تهدید کرد، اگر کابینه در تعطیلات سال نو یهودیان، تصمیم به قرنطینه کامل بگیرد، از ائتلاف حاکم  نیز خارج خواهد شد. 

چند ماه قبل با گسترش ویروس کرونا در اراضی اشغالی، عملکرد لیتزمن به عنوان وزیر بهداشت به شدت مورد انتقاد قرارگرفت و وی از سمت خود استعفا داد.

براساس داده‌های تارنمای «ورلدومترز»، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی ۱۵۳ هزار و ۲۱۷ نفر و فوتی‌های ناشی از آن یکهزار و ۱۰۳ نفر اعلام شده است.

افزایش روزافزون شمار صهیونیست‌های مبتلا به کرونا موجب بروز بحران در اراضی اشغالی شده است.

کلیدواژه