شرط اساسی انصار الله یمن برای آتش بس
(last modified Mon, 17 Oct 2016 04:57:30 GMT )
میزان 26, 1395 09:27 Asia/Kabul
  •  شرط اساسی انصار الله یمن برای آتش بس

سخنگوی انصار الله یمن، آتش بس همه جانبه و رفع محاصره ملت یمن را شرط اساسی برای شروع مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل اعلام کرد.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیات ملی یمن در مذاکرات، در پاسخ به درخواست لندن و واشنگتن برای آتش بس در یمن، تاکید کرد که آتش بس همه جانبه و رفع محاصره ملت یمن شرط اساسی شروع روند مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل متحد است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد،عبدالسلام در صفحه خود در توئیتر افزود: آتش بس باید همه جانبه و شامل زمین ، دریا ، هوا ، پایان محاصره و ممنوعیت پرواز در فضای یمن باشد و این موضع مطالبه همه ملت یمن است.

وی تاکید کرد که رایزنی ها در سایه تجاوز تنها از دست دادن زمان است.

این اظهارات سخنگوی انصارالله در واکنش به درخواست وزیران خارجه آمریکا و انگلیس در نشست لندن برای برقراری فوری آتش بس در یمن بیان شده است.

"جان کری" وزیر خارجه آمریکا بعد از ملاقات با همتای انگلیسی خود در لندن گفت که به همراه جانسون و ولد الشیخ احمد خواستار اجرای توافق آتش بس در یمن در سریعترین زمان ممکن یعنی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته شده ایم.

گفتنی است در نشست لندن که وزیر خارجه سعودی و "اسماعیل ولد الشیخ احمد" نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن هم حضور داشته اند، اشاره ای به پایان محاصره ظالمانه سعودی علیه ملت یمن نشده است.

 

کلیدواژه