نعیم قاسم: حزب‌الله لبنان هر نقطه‌ای را که بخواهد در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دهد
(last modified 1403-07-24T13:19:35+00:00 )
میزان 24, 1403 17:49 Asia/Kabul
  • نعیم قاسم: حزب‌الله لبنان هر نقطه‌ای را که بخواهد در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دهد
    نعیم قاسم: حزب‌الله لبنان هر نقطه‌ای را که بخواهد در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار می‌دهد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: تا زمانی که آتش بس برقرار شود، ما هر نقطه‌ای را در سرزمین‌های اشغالی که بخواهیم و مناسب ببینیم هدف قرار خواهیم داد.

به گزارش رادیو دری، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز در سخنانی که از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شد، گفت:  حدود یک هفته است که تصمیم گرفته ایم معادله وارد کردن ضربات دردناک به دشمن را اجرا کنیم و پس از این تصمیم بود که موشک‌های مقاومت به حیفا و تل آویو رسید.

وی تصریح کرد: از آنجا که دشمن تمام لبنان را هدف قرار داده است، ما حق داریم هر نقطه ای از مواضع دشمن را هدف قرار دهیم؛ ارتش دشمن و مراکز و پادگان‌های آن را هدف قرار خواهیم داد؛ تنها راه‌حل، آتش‌بس و توقف جنگ است و رژیم صهیونیستی اگر می‌خواهد ادامه بدهد، ما هم ادامه می‌دهیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: ما از موضع ضعف صحبت نمی‌کنیم و اسرائیلی‌ها نباید اظهارات مقامات خود را در مورد توانایی‌های ما باور کنند؛ باید بدانند که مقاومت شکست نمی‌خورد زیرا مالک زمین است، ارتش اسرائیل شکست خواهد خورد و حزب‌الله با وجود ترورها همچنان قدرتمند است.

نعیم قاسم تاکید کرد: امید ما به پیروزی هیچ حد و مرزی ندارد؛ ما را فرمانده بزرگ، سید حسن نصرالله تربیت کرده است؛  مواضع آن شهید، دستورالعمل ما، کلماتش نور مسیر ما و سخنانش، جهت استوار مسیر حرکت ماست؛  روح نصرالله همچنان برای دشمن وحشت‌آفرین و دستورات او همچنان در حال اجراست و در نهایت با شکست دشمن، آن‌ها را از سرزمین‌مان ریشه‌کن خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان لبنان را از فلسطین و منطقه جدا کرد، خطاب به صهیونیست‌ها تصریح کرد: تنها راه‌حل، توقف جنگ است.  پس از آتش بس بر اساس توافق غیرمستقیم، شهرک نشینان صهیونیست می‌توانند به شمال فلسطین اشغالی بازگردند، اما اگر جنگ ادامه پیدا کند شمار شهرک‌های صهیونیستی که امکان سکونت ندارند، بیشتر خواهد شد و شهرک‌های دیگری در دایره خطر قرار می‌گیرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، این کشور را جزئی از پروژه اشغالگری صهیونیست‌ها دانست و اضافه کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد مقاومت را نابود کند و به همین منظور صهیونیست‌ها در سه مرحله وارد میدان شدند: مرحله نخست، ضربه زدن به فرماندهان بود و در مرحله دوم به دنبال ریشه کن کردن حزب‌الله و در نهایت آلت دست کردن حاکمیت و دولت لبنان هستند.

قاسم با بیان اینکه دشمن صهیونیستی ۲۲ سال در لبنان بود و  اشغال لبنان جز با مقاومت پایان نیافت تصریح کرد: اسرائیل، رژیم غاصبی است که بر قتل و آواره کردن استوار است و  برای جهان و منطقه یک تهدید به شمار می‌رود و فقط به فلسطین اکتفا نمی کند؛ اگر آمریکا، این شیطان بزرگ نبود، اسرائیل نمی‌توانست اینگونه عمل کند. آن‌ها به‌دنبال خاورمیانه جدید هستند.

او گفت: قتل‌عام اسرائیل با حمایت آمریکا، نشان از شراکت آن‌ها در پروژه خاورمیانه جدید است؛ از ما خواسته شده است که ۱۰ کیلومتر از مرزها عقب‌نشینی کنیم تا جنگ متوقف شود، اما ما بر توقف جنگ در غزه تاکید می کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان عملیات طوفان الاقصی را حق مشروع فلسطینی ها خواند و با اشاره به حمایت ایران از فلسطین اظهار کرد: شهید سیلمانی عزیز تلاش کرد تا منطقه و جبهه مقاومت را در برابر صهیونیست‌ها تقویت کند؛ ما با یک پروژه ایرانی روبرو نیستیم، بلکه با یک پروژه فلسطینی با حمایت ایران، یمن و نیروهای مقاومت برای آزادی فلسطین روبرو هستیم.

نعیم قاسم  با تاکید بر اینکه اگر با اسرائیل مقابله نکنیم، آنها به اهداف خود دست خواهند یافت گفت: رزمندگان مقاومت هیچ ترسی از مرگ ندارند و این درحالی است که  تمام کار رژیم صهیونیستی، کشتن نیروهای یونیفل، انفجار مساجد و کلیساها و هدف قرار دادن کمک‌های مردمی است؛ راه رسیدن به آزادی سرزمین، پایداری مقاومت و حمایت ملت از آن است، زیرا اسرائیل هرچه که می‌خواهد انجام می‌دهد و به هیچ قطعنامه بین‌المللی پایبند نیست.

وی خطاب به آوارگان جنگ نیز  تصریح کرد: ای مردم آواره ما! فرزندان شما در حال جنگ در میدان هستند و شما آواره شده‌اید؛ به خدا سوگند که شریف‌ترین مردم هستید و ما و شما در یک کشتی هستیم. پیروزی با صبر به دست می‌آید، اما من به شما قولی می‌دهم که رهبر ما دبیرکل حزب الله داده است: به شما قول می‌دهم که به خانه های خود بازگردید، خانه‌هایی که ما آن را بازسازی می‌کنیم و زیباتر از آنچه بودند خواهند بود.

نعیم قاسم: پاسخ حزب الله به تحرکات اسرائیل کوبنده خواهد بود

معاون شهید نصرالله: حزب‌الله لبنان به اهداف و جهاد خود ادامه می‌دهد

کلیدواژه