حضور میلیونی عراقی‌ها در اربعین/ زیارت به نیابت از زائران ایرانی
(last modified 1399-07-17T06:16:35+00:00 )
میزان 17, 1399 10:46 Asia/Kabul
  • حضور میلیونی عراقی‌ها در اربعین/ زیارت به نیابت از زائران ایرانی
    حضور میلیونی عراقی‌ها در اربعین/ زیارت به نیابت از زائران ایرانی

مراسم زیارت اربعین و راهپیمایی ویژه این مراسم در غروب چهارشنبه با ورود آخرین دسته ها وگروه های زائران بعد از طی صدها کیلومتر با پای پیاده به کربلای معلا به اوج رسید.

به گزارش ایرنا، دسته‌های عزادار از مناطق مختلف عراق با پای پیاده به سمت کربلا حرکت کرده و امروز مراسم اربعین حسینی را برگزار و برای امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند. 

شیوع کرونا سبب شد زائران ایرانی امسال در مراسم اربعین حضور نداشته باشند و این موضوعی است که در راهپیمایی اربعین مشهود بود. اکثر عراقی‌ها در پیام‌های اینترنتی‌شان به ایران، به دوستان و همراهان سال‌های قبل خود اطمینان دادند که به شکل نیابتی، زیارت اربعین را به جا خواهند آورد.

مردم ایران که از توفیق پیاده‌روی اربعین حسینی جا ماندند، امروز (پنجشنبه) همزمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، در سراسر ایران در منازل خود ضمن قرائت زیارت اربعین، همنوا با زائران عراقی در کربلا به عزاداری می پردازند.

آخرین گزارش‌ها حکایت از تجمع میلیونی عراقی‌ها در کربلا دارد.

مراسم امسال تا بامداد امروز با کمترین حادثه همراه بوده است و تنها شیطنت گروه کوچکی از عراقی‌ها که خود را "جریان اکتبر" نامیده‌اند، روز سه شنبه، برای ساعاتی اوضاع آرام کربلا را دستخوش بی‌نظمی کرد.

کلیدواژه