مخالفت حزب الله و جنبش امل با ترکیب هیات لبنانی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-07-23T07:02:20+00:00 )
میزان 23, 1399 11:32 Asia/Kabul
  • مخالفت حزب الله و جنبش امل با ترکیب هیات لبنانی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی
    مخالفت حزب الله و جنبش امل با ترکیب هیات لبنانی مذاکره کننده با رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان و جنبش امل با ترکیب هیات مذاکره کننده لبنانی درباره ترسیم مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

به گزارش شبکه خبری المنار، حزب الله و جنبش امل سه شنبه شب در بیانیه مشترک اعلام کردند، «چارچوب توافقی که "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان درباره مذاکرات ترسیم مرزها اعلام کرده در مقدمه آن بر تفاهم سال 1996 و قطعنامه 1701 اشاره شده که براساس آن نشست های دوره ای فقط میان افسران نظامی برگزار می شود در نتیجه ساختار هیئت لبنانی که در آن مقامات غیر نظامی نیز حضور دارند بر خلاف این چارچوب به شمار می آید.

جنبش امل وحزب الله این اقدام را لطمه به مواضع لبنان ومصالح عالی این کشور دانستند و اعلام کردند، این اقدام ضربه ای قوی به نقش لبنان و مقاومت و نیز جایگاه این کشور در جهان عرب و تسلیم در برابر منطق رژیم صهیونیستی است که به هر شکلی خواهان هر گونه عادی سازی روابط می باشد.

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان روز دوشنبه اعلام کرد، سرهنگ «بسام یاسین» ریاست  تیم مذاکره کننده لبنانی را به عهده دارد و «مازن بصبوص» سرهنگ نیروی دریایی، «وسام شبا» رییس بخش نفت وزارت انرژی و «نجیب مسیحی» کارشناس حقوقی از اعضای این تیم هستند.

قرار است مذاکرات لبنان با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای جنوبی میان دو طرف از روز چهارشنبه آغاز شود.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم مرزهای آبی در دریای مدیترانه اختلاف دارند و در سال ۲۰۱۸ این اختلافات بر سر بلوک نفتی "شماره ۹" در منطقه مورد منازعه، شدت گرفت.

کلیدواژه