عقرب 03, 1399 09:41 Asia/Kabul
  • تاکید «سعدالحریری» بر تشکیل دولت متخصص درلبنان
    تاکید «سعدالحریری» بر تشکیل دولت متخصص درلبنان

مامور تشکیل کابینه لبنان گفت: دولتی متشکل از افراد متخصص تشکیل می‌دهد تا طرح فرانسه را برای آنچه ایجاد اصلاحات در لبنان خوانده شده است، طی شش ماه عملی کند.

به گزارش پایگاه خبری النشره؛ «سعد الحریری» مامور تشکیل کابینه لبنان، روزجمعه درسخنانی بااشاره  به بحران موجود در همه بخش‌های کشور، رفع اختلاف‌ها برای ایجاد اعتماد میان دولت، مردم و جامعه بین المللی را ضروری دانست و افزود: دراین شرایط همه باید به تکلیف خود در ایجاد اصلاحات عمل کنند.

الحریری  تنها راه جلوگیری از فروپاشی کشور را تشکیل دولتی  که طرح اصلاحات را اجرایی کند عنوان کرد و گفت: دولت پیش رو شش ماه فرصت دارد تا به هدفی که تعیین کرده است، دست یابد و وی از هیچ اصلاحاتی عدول نخواهد کرد.

 براساس این گزارش، طرح پیشنهادی فرانسه بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک انسان دوستانه به منظور واکنش در مقابل شیوع بیماری کرونا، بازسازی زیرساخت‌ها به دنبال انفجار ۴ اگوست/14اسد در بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام درلبنان تاکید دارد.

این طرح همچنین خواستار پیشرفت در مذاکرات صندوق بین‌المللی پول و نظارت سازمان ملل بر کمک‌های انسان دوستانه بین المللی به لبنان و تحقیقات مستقل درباره علت انفجار در بیروت است.

کلیدواژه