بیانیه حماس و جهاد اسلامی در محکومیت همکاری تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی
(last modified 1399-08-28T04:32:53+00:00 )
عقرب 28, 1399 09:02 Asia/Kabul
  • بیانیه حماس و جهاد اسلامی در محکومیت همکاری تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی
    بیانیه حماس و جهاد اسلامی در محکومیت همکاری تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌های جداگانه ای تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای از سرگیری هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین سه‌شنبه شب اعلام کرد، همکاری‌های امنیتی را با رژیم صهیونیستی از سر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد، تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای همکاری با رژیم صهیونیستی، ضربه‌ای به تلاش‌ها برای ایجاد یک شراکت ملی و راهبرد مبارزاتی فلسطینیان برای مقابله با طرح آمریکایی معامله قرن است.

جنبش حماس تصریح کرد، وحدت ملی بر پایه یک برنامه ملی مبتنی بر راهبرد مقابله با رژیم اشغالگر قدس، به آزادی سرزمین‌های فلسطینی و حمایت از حقوق مردم فلسطین منجر خواهد شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه ای اعلام کرد، برقراری مجدد روابط تشکیلات خودگردان با رژیم اشغالگر قدس، کودتایی علیه تلاش‌های صورت گرفته برای شراکت ملی فلسطینیان و به معنای حمایت و تشویق به سازش خیانت باری است که گروههای فلسطینی به اتفاق آراء آن را رد کردند.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است، تداوم اعتماد به آمریکا و تسلیم شدن در برابر آن، راه اجرای توطئه‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین را هموار می‌کند.

پس از اینکه آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین روابط خود را با دولت «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا متوقف کرد و هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را نیز به حالت تعلیق در آورد.

کلیدواژه