آماری تکان‌دهنده از شش سال جنایت ائتلاف سعودی در یمن
(last modified Tue, 01 Dec 2020 09:36:27 GMT )
قوس 11, 1399 14:06 Asia/Kabul
  • آماری تکان‌دهنده از شش سال جنایت ائتلاف سعودی در یمن
    آماری تکان‌دهنده از شش سال جنایت ائتلاف سعودی در یمن

یک سازمان فعال حقوق بشری با ارائه آماری از کشته شدن 17 هزار غیر نظامی یمنی و زخمی شدن بیش از 26 هزار نفر دیگر ،طی شش سال تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور خبرداد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» ؛«هدی العماد»رئیس سازمان «پیشگامان عدالت برای توسعه و حقوق در صنعا» در گزارش سالیانه خود با ارائه این آمارتکان دهنده، گفت، تجاوزهای ائتلاف سعودی علیه زنان و کودکان یمنی طی شش سال گذشته بیانگر یک جنایت جنگی تمام عیار است.

«العماد» افزود، این آمار شامل تجاوز مستقیم و غیرمستقیم ائتلاف سعودی به یمن  و محاصره ظالمانه این کشوراست که به کشتار، آوارگی و بحران در سطح خدمات بهداشتی، آموزشی و تغذیه  مردم یمن، درکنار پیامدها و آسیب‌های روحی و اجتماعی منجر شده است.

بر اساس آمار ارائه شده در گزارش این سازمان حقوق بشری، شمار زنانی که طی شش سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن  کشته شدند، دو هزار و ۳۸۱ نفر و تعداد زنان زخمی شده ۲ هزار و ۷۸۰ نفر بوده است.

همچنین طی این شش سال ۳ هزار و ۷۹۰ کودک  یمنی در حملات ائتلاف متجاوز سعودی جان خود را از دست دادند و ۴ هزار و ۸۹ کودک هم زخمی شده‌اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

کلیدواژه