دلو 29, 1399 08:39 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است
    سید حسن نصرالله: ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است

دبیرکل حزب الله لبنان سه شنبه شب در سخنانی به مناسبت گرامیداشت فرماندهان شهید مقاومت لبنان به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر فشارها و تحریم های آمریکا و متحدانش اشاره کرد و گفت: ایران در این سالها با ایستادگی و مقاومت، در همه عرصه‌ها پیشرفت کرده و به یک قدرت منطقه‌ای بزرگ تبدیل شده که همه جهان روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

به گزارش رادیودری، "سید حسن نصرالله" با تمجید از مقاومت ایران در برابر اقدامات خصمانه و تحریم‌های شدید آمریکا و متحدانش خاطرنشان کرد، این تجربه در ایران، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی تا به امروز، همواره حجت الهی، عقلی و عقلایی برای تمام مردم جهان است تا بدانند با در صحنه بودن، وحدت، پشتکار، مجاهدت، ایثار، ثبات و تداوم عمل، می‌توان از کیان ملی و قومی، ارزش‌های دینی، ملی و انسانی، استقلال، حاکمیت، سرمایه‌های طبیعی، آزادی، عزت و شرافت خویش حفاظت کرد و جایگاه پیشرویی در منطقه و جهان داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان به قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه نیز اشاره کرد و گفت: بحرینی ها با رهبری شیخ عیسی قاسم، فداکاری‌ها و جانفشانی‎ های متعددی را برای تحقق آزادی داشته اند.

سید حسن نصرالله به مردم بحرین و  در صدر آنان آیت الله شیخ عیسی قاسم درود  فرستاد و افزود: مردم مظلوم بحرین برای مطالبه حقوق طبیعی خود انقلابی را با روشی مسالمت آمیز آغاز کردند و شهید و زخمی دادند و هزاران نفر در حال حاضر در زندان بسر می برند و هنوز هم از حرکت مسالمت آمیز دست بر نداشته اند.

سید حسن نصرالله در مورد تحولات لبنان هم از رویکرد برخی در بین‌المللی کردن مسائل آن انتقاد کرد و گفت:  هرگونه سخنی درباره قطعنامه بین اللملی تحت بند هفت منشور ملل متحد درباره دولت به معنای دعوت به جنگ است و بین المللی کردن موضوع با حاکمیت منافات دارد و شاید پوششی برای اشغال جدید باشد.   

کلیدواژه