حوت 16, 1399 11:56 Asia/Kabul

واتیکان روز شنبه با صدور بیانیه ای درباره دیدار «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان با آیت الله سید «علی سیستانی» مرجع عالی شیعیان عراق، تاکید بر دوستی بین مذاهب را از مهم ترین محورهای این ملاقات برشمرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری رسمی واتیکان، در این بیانیه آمده است: پاپ فرانسیس صبح امروز در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی دیدار کرد؛ در این دیدار که نزدیک به ۴۵ دقیقه به طول انجامید، پاپ فرانسیس بر اهمیت همکاری و دوستی بین مذاهب جهان تاکید کرد تا بتوان از راه  گسترش احترام متقابل و گفت وگو به عراق، منطقه و همه بشریت کمک کرد.

پاپ در این دیدار همچنین از آیت‌الله سیستانی به همراه جامعه شیعیان عراقی برای مقابله با خشونت و مشکلات بزرگی که در سال های گذشته پیش آمده و در دفاع از ضعیف ترین مردم و آنانی که بیشترین ظلم و ستم را دیده اند، تشکر و قدردانی کرد.

پیش از این نیز دفتر آیت الله سیستانی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در این نشست، پیرامون چالش های بزرگی که بشریت در این دوران با آن روبه رو است و نقش ایمان به خداوند متعال و پای بندی به ارزشهای والای اخلاقی در غلبه بر این چالش ها بحث و گفت وگو شد.

آیت الله سیستانی نیز در این دیدار با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی، درمورد بی عدالتی، ستم، فقر، آزار و اذیت های مذهبی و فکری، سرکوب آزادی های اساسی و فقدان عدالت اجتماعی صحبت کرد.

مرجع عالی دینی عراق همچنین بر اهمیت تلاش هماهنگ برای تحکیم ارزش های مودت و همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در همه جوامع ، مبتنی بر مراعات حقوق و احترام متقابل در میان پیروان ادیان مختلف و گرایش های فکری، تاکید کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه