جدی 05, 1402 17:23 Asia/Kabul
  • پاپ فرانسیس به ازدواج زوج‌های همجنس‌گرا مجوز داد!
    پاپ فرانسیس به ازدواج زوج‌های همجنس‌گرا مجوز داد!

رهبر کاتولیک‌های جهان در اقدامی جنجالی و بی سابقه به طور رسمی به کشیش‌ها اجازه داد برای زوج‌های همجنس مراسم مذهبی در کلیسا برگزار کنند.

به گزارش رادیو دری؛ اعلام خبر مجوز پاپ فرانسیس به "متبرک کردن ازدواج همجنس گراها و برگزاری مراسم برای آنها در کلیسا" با واکنش منفی بیشتر مقامات مذهبی قاره آفریقا مواجه شد.

اسقف اعظم ابیجان، پایتخت ساحل عاج در واکنش به این موضوع، مسیحیان را به صبر و خویشتن داری دعوت کرد و سراسقف برازاویل پایتخت کنگو، این تغییر رویه را "غیرممکن" خواند.

اسقف ها در دیگر کشورهای آفریقایی نیز از اعلامیه پاپ پیروی نکردند و ممنوعیت رسمی ازدواج همجنسگراها را در کلیساهای آن کشورها خواستار شدند.

مقامات مذهبی کلیسای کاتولیک در مالاوی نیز ضمن مخالفت با این اعلامیه، پرهیز از سردرگم کردن مومنان را خواستار شدند.

پیشتر ، پس از تصویب قانون سختگیرانه منع روابط همجنسگرایان در اوگاندا، ایالات متحده مدعی شد که این قانون، ناقض حقوق بشر است و به همین دلیل تحریم هایی را علیه اوگاندا اعمال کرد.

"یووری موسوینی" رئیس جمهوری اوگاندا در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: تصور برخی از کشورهای غربی این است که کشورهای آفریقایی نمی توانند بدون کمک آنها ادامه دهند، این تصورات درباره اوگاندا کاملاً غلط است و اوگاندا بدون حمایت غرب نیز توانایی دستیابی به اهداف توسعه دارد.

کلیدواژه