انجمن دفاع از قربانیان تروریسم: صدای سلاح‌ها را در یمن خاموش کنید
(last modified 1399-12-19T12:06:06+00:00 )
حوت 19, 1399 16:36 Asia/Kabul
  • انجمن دفاع از قربانیان تروریسم: صدای سلاح‌ها را در یمن خاموش کنید
    انجمن دفاع از قربانیان تروریسم: صدای سلاح‌ها را در یمن خاموش کنید

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با انتشار گزارشی اعلام کرد، صدای سلاح‌ها را در یمن خاموش کنید و به گریه‌های بی‌دفاعان گوش دهید.

به گزارش رادیو دری،  " انجمن دفاع از قربانیان تروریسم " روز سه شنبه با انتشار گزارشی تصریح کرد  ناکامی جامعه جهانی در توقف فاجعه یمن و نادیده گرفتن هزاران درخواست جمعی برای پایان بخشیدن به این فاجعه هشداری به بی قانونی ها  در عرصه بین المللی است. 

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، در گزارش خود هشدار داد  یمن بزرگترین فاجعه بشری  پس از جنگ جهانی دوم است که میلیون‌ها کشته، مصدوم و آواره بر جای گذاشته است.

در این گزارش آمده است،  هر لحظه کودکی جان خود را با عوارض ناشی از این جنگ خانمان سوز از دست می‌دهد و میلیون‌ها مادر و کودک در معرض قحطی و گرسنگی قرار دارند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، درگزارش خود تاکید کرد این فاجعه در حالی به ششمین سال خود نزدیک می‌شود که بنیان‌های اقتصادی مبتنی بر تسلیحات بر اراده نظام بین‌الملل  غلبه داشته و تلاش‌های فردی و جمعی برای جلوگیری از ادامه این جنایت بزرگ را بی‌ثمر کرده است.

در بخش دیگری از گزارش،  آمار فروش تسلیحاتی به دولت‌های مهاجم به یمن بیان شده است. 

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی و دیگر همدستان منطقه‌ای و بین‌المللی در این تجاوز به مردم مظلوم یمن تمامی قواعد و مبانی حقوق بین‌الملل و بشردوستانه را به نحوی فاحش نقض کرده اند.

آمریکا، و برخی دولت های غربی متحد  کاخ سفید از تامین کنندگان اصلی سلاح برای ائتلاف سعودی در جنگ یمن هستند. 

کلیدواژه