بیش از ۴۴ هزار کشته و مجروح، جدیدترین آمار از تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن
(last modified 1400-01-04T07:27:57+00:00 )
حمل 04, 1400 11:57 Asia/Kabul
  • بیش از ۴۴ هزار کشته و مجروح، جدیدترین آمار از تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن
    بیش از ۴۴ هزار کشته و مجروح، جدیدترین آمار از تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن

یک مرکز حقوق بشری در تازه‌ترین آمار خود، از کشته و زخمی شدن ۴۳۵۹۳ یمنی براثر حملات ائتلاف سعودی طی شش سال گذشته به این کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری، مرکز حقوق بشر «عین الانسانیه» در یمن امروز سه شنبه اعلام کرد، در طول شش سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، ۱۷۰۹۷ نفر در این کشور کشته و ۲۷۴۹۶ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

در اطلاعیه این نهاد حقوق بشری، آمده است: ۱۷۰۹۷ نفر از جمله ۳۸۲۱ کودک و ۲۳۹۴ زن و ۱۰۸۸۲ مرد بر اثر حملات ائتلاف سعودی در شش سال گذشته کشته شده اند. همچنین ۲۷۴۹۶ نفر از جمله ۴۱۸۳ کودک و ۲۸۱۵ زن نیز مجروح شده‌اند.

اما در بخش زیرساخت‌ها، جنگنده‌های سعودی ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۴۷۶۴ جاده و پل، ۳۰۷ ایستگاه و مولد برق، ۵۵۱ شبکه و ایستگاه ارتباطی و ۲۲۲۸ مخزن آب را هدف قرار داده‌اند.

در بخش تأسیسات اقتصادی، حملات هوایی و زمینی ائتلاف سعودی در شش سال گذشته موجب تخریب و وارد آمدن خسارت به ۳۹۵ کارگاه و کارخانه، ۱۱۳۸۷ مرکز تجاری، ۴۱۶ مزرعه پرورش مرغ و گوسفند و ۲۹۲ کامیون حمل سوخت شده است.

همچنین طبق آمار این مرکز حقوق بشری،۵۷۱۱۹۰ خانه مسکونی، ۱۷۸ ساختمان دانشگاهی،۱۴۱۳ مسجد، ۳۶۷ مرکز گردشگری، ۳۹۰ بیمارستان و درمانگاه، ۱۱۰۲ مدرسه و آموزشگاه، ۷۱۹۱ زمین کشاورزی، ۱۴۳ مکان ورزشی، ۲۴۷ اثر باستانی و ۴۸ ساختمان رسانه‌ای نیز مورد هدف حملات قرار گرفته‌اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است .

کلیدواژه