ارائه اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس به رام‌الله
(last modified 1400-02-01T09:53:26+00:00 )
ثور 01, 1400 14:23 Asia/Kabul
  • ارائه اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس به رام‌الله
    ارائه اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس به رام‌الله

برون مرزی-وزارت امور خارجه اردن از ارائه اسنادی تاریخی درباره حقوق مردم فلسطین در قدس به سفارت تشکیلات خودگردان فلسطین در امان خبرداد.

به گزارش رادیو دری؛ هم زمان با تلاش صهیونیست‌ها برای بیرون راندن مردم فلسطین از محله‌های مختلف قدس اشغالی به بهانه نداشتن مجوز، وزارت امور خارجه اردن اعلام کرد، این وزارتخانه به تشکیلات خودگردان فلسطین اسنادی داده که بر ادعای صهیونیست‌‌ها درباره نداشتن مجوز خط بطلان می کشد.

وزارت امور خارجه اردن افزود، پس از چند سال عملیات طولانی ‌مدت جست‌و‌جو در اسناد رسمی، به این اسناد که نشان می‌دهد وزارت عمران و سازندگی اردن، پیش‌تر، قرارداد اجاره واحدهای مسکونی را با عده‌ای از اهالی محله الشیخ جراح  در سال ۱۹۵۶(1334) امضاء کرده، دست پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش ، اسنادی تأیید شده نشان دهنده  امضای قرارداد اجاره واحد‌های مسکونی به عده‌ای از اهالی محله الشیخ جراح در قدس اشغالی  از جمله  توافق با آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) است.

«ضیف الله الفایز»‌ سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن  نیز ضمن تأکید بر حمایت اردن از حقوق مردم فلسطین، تلاش‌های غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی  برای بیرون راندن فلسطینیان از خانه‌ و سرزمین‌شان را محکوم کرد.

ده‌ها خانواده  فلسطینی در محله الشیخ جراح هراس دارند که مقامات رژیم صهیونیستی، در هر لحظه، دستور تخلیه منازل را برایشان صادر کنند و منازل‌ آن‌ها را به صهیونیست‌ها واگذار شود.

این درحالیست که، براساس اسناد  ارائه شده، فلسطینیان پس از سال ۱۹۴۸ وارد منطقه الشیخ جراح شده‌اند و با توافق با آنروا و دولت اردن که بر کرانه باختری و از جمله قدس تا سال ۱۹۶۷ حکومت داشته، در منطقه مذکور اسکان داده شده‌اند.

کلیدواژه