جوزا 03, 1400 08:49 Asia/Kabul
  • جهاد اسلامی: تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن در راستای خدمت به صهیونیستهاست
    جهاد اسلامی: تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن در راستای خدمت به صهیونیستهاست

نماینده جهاد اسلامی تاکید کرد، تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی ضد یمن در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی است.

به گزارش رادیو دری، «اسماعیل السنداوی» معروف به ابومجاهده، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه روز یکشنبه در دیدار با «عبدالله صبری» سفیر یمن در دمشق گفت، نبرد سیف القدس از بهترین نبردها بود، زیرا گروه‌ها را در محور دفاع از قدس متحد کرد و حتی فلسطینی‌های داخل سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را نیز با غزه و کرانه باختری همراه کرد.

سفیر یمن در دمشق نیز تاکید کرد، ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت همه ملت‌های آزاده را در دفاع از آرمان فلسطین متحد کرد.

صبری با بیان اینکه آرمان فلسطین به فضل دلاورمردی مقاومت و پایداری آن زنده شد، گفت این نبرد تحولی بزرگ را رقم زد و امیدها برای حرکت به سمت نبرد بزرگ را زنده کرد و قدس امروز از هر زمان دیگری نزدیک‌تر است.

جنگ اسرائیل علیه  فلسطینیان در کرانه باختری و غزه از روز (10 می) آغاز شد و روز (21 می)  درپی درخواست آتش بس از سوی کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین و میانجی‌گری برخی بازیگران خارجی به پایان رسید.

در این درگیری‌ ها، رژیم صهیونیستی با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید و243 فلسطینی از جمله 69 کودک و39 زن به شهادت رسیدند. گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایات، مواضع رژیم صهیونیستی را هدف حمله گسترده موشکی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

کلیدواژه