سنبله 20, 1402 13:53 Asia/Kabul
  • هشدار یمن: صنعا می‌تواند هر نقطه‌ای از کشورهای متجاوز را با موشک بزند
    هشدار یمن: صنعا می‌تواند هر نقطه‌ای از کشورهای متجاوز را با موشک بزند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی به ائتلاف سعودی تاکید کرد: صنعا قادر است هر نقطه‌ای را در کشورهای متجاوز با موشک هدف قرار دهد.

به گزارش رادیو دری، «مهدی المشاط» به کشورهای متجاوز هشدار داد و افزود: سال گذشته، اعلام شد که نیروی دریایی یمن سلاحی در اختیار دارد که می‌تواند از هر منطقه‌ای در این کشور هر نقطه‌‌ای را در دریا بزند.

وی اضافه کرد: الان پیام دومی را در خصوص زمین مخابره می‌کنم و آن این است که یگان موشکی یمن قادر است هر هدفی را  در هر یک از شهرهای کشورهای متجاوز بزند.

این هشدار در حالی مخابره شده است که «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن، ماه گذشته میلادی، تاکید کرده بود: «ائتلاف متجاوز، همچنان بر تداوم محاصره ما و اشغال بخش‌های گسترده‌ای از کشورمان و تجزیه آن اصرار می‌ورزد و ما باید به عنوان یک ضرورت واقعی با آن مقابله کنیم».

بیش از یک سال است که در کشور یمن آتش‌بس برقرار است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم حمل/فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

 ائتلاف سعودی همچنان تمام شروط دولت نجات ملی یمن را محقق نکرده است، از‌این‌رو آتش‌بس با وساطت سازمان ملل و عمان به صورت موقت در یمن تمدید می‌شود.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن پیشتر اعلام کرده بود که توقف تجاوز، لغو کامل محاصره یمن، پرداخت حقوق همه کارمندان، خروج نیروهای خارجی، پرداخت غرامت و بازسازی یمن مهم‌ترین مطالبات این کشور برای تمدید آتش‌بس با ائتلاف سعودی است.

مقام یمنی: آمریکا خواستار توقف جنگ در یمن نیست

هشت‌سالگی جنگ‌یمن؛ مقاومت در اوج‌ قدرت و انسجام  

کلیدواژه