حمل 07, 1402 13:44 Asia/Kabul

به‌مناسبت هشتمین سالگرد مقاومت یمنی‌ها در برابر جنگ و محاصره ائتلاف سعودی، عصر یکشنبه راهپیمایی بزرگی در صنعاء، پایتخت یمن، و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد.

بیست و ششم مارس 2015 سالگرد آغاز عملیات نظامی ائتلاف‌سعودی در یمن است. به‌مناسبت هشتمین سالگرد مقاومت یمنی‌ها در برابر جنگ و محاصره ائتلاف سعودی، عصر یکشنبه راهپیمایی بزرگی در صنعاء، پایتخت یمن و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در آستانه هشتمین سالگرد جنگ یمن، خبرنگار ایران‌پرس در صنعا با شماری از مسئولان و فعالان سیاسی یمنی گفت وگو کرده است.  

«احمد حامد»، رئیس دفتر شورای‌عالی سیاسی یمن در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار ایران‌پرس گفت: در طول هشت سال جنگ؛ قدرت، انسجام و استواری مردم یمن در برابر متجاوزان بیشتر شد.

«خیری السعدی» سیاست‌مدار یمنی هم که در راهپیمایی روز مقاومت ملی حضور داشت، در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس تصریح کرد: حضور گسترده مردم یمن در صنعا و دیگر شهرهای این کشور، پیام مهمی برای دشمنان یمن دارد.

خیری السعدی تاکید کرد: مردم یمن با افتخار در راهپیمایی روز مقاومت ملی شرکت کردند، چرا که یمنی‌ها امروز با وجود جنگ و محاصره قدرتمندتر و مقاوم‌تر شده‌اند.

این سیاست‌مدار یمنی گفت: مردم یمن با قدرت موشکی و پهپادی خود به عمق کشورهای متجاوز نفوذ کرده‌اند و یمنی‌ها در شکست محاصره یمن و دفاع از کشورشان مصمم هستند.

«مجدی عقبه» روزنامه‌نگار یمنی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایران‌پرس تاکید کرد: متجاوزان باید به توصیه عبدالملک بدرالدین الحوثی توجه کنند و به جنگ و محاصره یمن پایان دهند.  

عربستان در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات، از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

بیانیه پایانی تظاهرات یمنی‌ها در هشتمین سالگرد حمله ائتلاف سعودی

کلیدواژه