هشدار مقاومت فلسطین: فرصت برای تثبیت آتش‌بس رو به اتمام است
(last modified Mon, 24 May 2021 06:50:21 GMT )
جوزا 03, 1400 11:20 Asia/Kabul
  • هشدار مقاومت فلسطین: فرصت برای تثبیت آتش‌بس رو به اتمام است
    هشدار مقاومت فلسطین: فرصت برای تثبیت آتش‌بس رو به اتمام است

گروه‌های مقاومت فلسطین به اسراییل هشداردادند، مهلت تثبیت آتش‌بس در حال اتمام است و اگر این رژیم به تعهداتش عمل نکند درگیری ها ازسر گرفته می‎شود.

به گزارش رادیو دری؛ در پی اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی و ملحه «شیخ جراح» و بازداشت شماری از فلسطینیان، گروه‌های مقاومت فلسطینی از طریق برخی کشورهای میانجی از جمله یک هیات مصری اعلام کردند، دشمن صهیونیستی به تعهداتش پایبند نیست و این موضوع مقاومت را به سمت درگیری مجدد سوق میدهد.

گروه‌های فلسطینی همچنین هشدار دادند، هر تجاوزی به غزه با پاسخ مشابه روبه‌رو خواهد شد به ویژه آنکه برخی طرف‌های صهیونیستی درتلاش برای تحمیل معادله جدید در بحث مربوط به شلیک راکت و بالن‌های آتش‌زا هستند. 

‌براساس این گزارش، هیأت مصری به جنبش حماس ازسرگیری رایزنی‌ها برای تبادل اسرا را پیشنهاد داده و حماس از این موضوع استقبال واعلام کرده است،  این رژیم صهیونیستی است که حاضر به پرداخت هزینه مورد نظر مقاومت برای آزادسازی اسیرانش نیست. 

حماس  چهار اسرائیلی از جمله  دو سربازی را که در جریان حمله تابستان ۲۰۱۴(1393) رژیم صهیونیستی  به غزه اسیر شدند را  در اختیار دارد.

با به وجود اعلام آتش بس میان رژیم اشغالگر صهیونیستی با نیروهای مقاومت  نظامیان این رژیم  امروز  با انجام عملیاتی گسترده‌ ۵۰۰ فلسطینی در داخل اراضی اشغالی را به دلیل مشارکت در تظاهرات حامیان قدس، غزه و الشیخ جراح بازداشت کردند.

روز گذشته، یکشنبه نیز شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیست  در سه نوبت به صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شدند و چند فلسطینی از جمله چهار کارمند مسجدالاقصی را بازداشت کردند.

جنگ اسرائیل علیه  فلسطینیان در کرانه باختری و غزه از روز (10 می) آغاز شد و روز (21 می)  درپی درخواست آتش بس از سوی کابینه رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی ارتش این رژیم در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین و میانجی‌گری برخی بازیگران خارجی به پایان رسید.

کلیدواژه