خاموش کردن صدای فلسطین، این بار از سوی پیام‌رسان واتس‌اپ
(last modified 1400-03-05T04:55:36+00:00 )
جوزا 05, 1400 09:25 Asia/Kabul
  • خاموش کردن صدای فلسطین، این بار از سوی پیام‌رسان واتس‌اپ
    خاموش کردن صدای فلسطین، این بار از سوی پیام‌رسان واتس‌اپ

پس از حمله آشکار رژیم صهیونیستی ضد دفاتر رسانه‌های بین‌المللی، این بار پیام رسان واتس‌اپ، در اقدام ناقض حقوق دیجیتالی، حساب ده‌ها خبرنگار فلسطینی و همچنین خبرنگاران بین‌المللی مستقر در غزه را مسدود کرد.

به گزارش رادیو دری، خبرنگاران فلسطینی ضمن انتقاد از اقدام اخیر پیام رسان واتس اپ (WhatsApp) روز سه شنبه اعلام کردند که دسترسی آنان به واتس اپ محدود شده است.

پس از اعلام آتش بس از سوی کابینه رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۲ روزه اسرائیل ضد غزه، دو روزنامه نگار دفتر خبرگزاری فرانسه پیام هایی به زبان عربی مبنی بر مسدود شدن حساب کاربریشان از واتس اپ دریافت کردند. سایر روزنامه نگاران در قدس شریف، غزه و کرانه باختری نیز از مسدود شدن حساب های کاربریشان خبر دادند.

«تحسین الاستال» معاون جمعیت روزنامه نگاران فلسطینی خاطرنشان کرد، تاکنون حساب حدود ۱۰۰ روزنامه نگار در غزه مسدود شده است.

جمعیت فعالان رسانه ای فلسطینی نیز این اقدام علیه روزنامه نگاران و فعالان شبکه های اجتماعی که نقش مهمی در افشاکردن جنایات اسرائیل در حملات اخیر به غزه داشتند را محکوم کرد.

رژِیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه ضد غزه، با نقض قوانین بین‌المللی، مقر رسانه‌های خارجی در غزه را هدف حملات هوایی قرار داد که این حملات  به مقر رسانه‌هایی چون آسوشیتدپرس و الجزیره در غزه یک حمله آشکار به آزادی مطبوعات تعبیر شده است که در راستای جلوگیری از مخابره رنج مردم غزه به جهان انجام شد.

جنگ ۱۲ روزه غزه که از ۱۰ می در پی حملات جنایتکارانه اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین درگرفت، به شهادت ۲۵۳ فلسطینی منجر شده که در میان آنها ۶۶ کودک تحت جنایت های رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند.

کلیدواژه