جوزا 08, 1400 10:00 Asia/Kabul
  • تظاهرات ضدصهیونیستی روزنامه نگاران فلسطینی
    تظاهرات ضدصهیونیستی روزنامه نگاران فلسطینی

روزنامه نگاران فلسطینی با برگزاری تظاهرات در محله «الشیخ جراح» در مرکز شهر قدس اشغالی ‏‌تجاوزات و تخلفات نظامیان اشغالگر علیه روزنامه نگاران را محکوم کردند.

به گزارش رادیو دری، مرکز اطلاعات "وادی حلوه"  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، شماری از روزنامه نگاران روز جمعه در داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸(1327) و شهر قدس بر ضد حملات و تجاوزات نظامیان اشغالگر علیه کارکنان بخش مطبوعات و رسانه‌های فلسطینی تظاهرات کردند.

این مرکز افزود، تظاهرکنندگان پلاکارد‌هایی در محکومیت حملات و تعرضات نظامیان اسرائیلی علیه خبرنگاران فلسطینی در دست داشتند.

ماموران پلیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه دو روزنامه نگار به نام‌های «زینه الحلوانی» و «وهبی مکیه» را در حین پوشش خبر‌های مربوط به حمله نظامیان اسرائیلی به شهروندان فلسطینی در محله «الشیخ جراح» بازداشت و یکی از آنها را زخمی کردند.

منابع خبری اخیرا از تشدید تعرض نیروهای رژیم صهیونیستی به خبرنگاران مستقر در فلسطین گزارش‌های مستندی ارائه کرده‌اند.

در جریان جنگ اخیررژیم صهیونیستی به کرانه باختری و غزه که  10 می(20 سنبله) آغاز شد، جنگنده‌های این رژیم  یک برج را که دفترهای خبرگزاری  «آسوشیتدپرس» و شبکه قطری «الجزیره» در آن قرار داشت، ویران کردند؛ شماری از خبرنگاران نیز طی این مدت هنگام تهیه گزارش از اقدامات جنایتکارانه صهیونیستها توسط  نظامیان این رژیم بازداشت شدند.

کلیدواژه