ادامه تعرض و خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری
(last modified 1400-03-08T04:18:32+00:00 )
جوزا 08, 1400 08:48 Asia/Kabul
  • ادامه تعرض و خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری
    ادامه تعرض و خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری

با ادامه حمله نظامیان و شهرک‌ نشینان صهیونیست، اوقاف اسلامی در قدس، رژیم صهیونیستی را مسئول پیامد‌های اعمال فشار بر فلسطینیان دانست.

به گزارش رادیو دری، اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد ۱۲۰ شهرک نشین از سمت باب المغاربه وارد مسجدالاقصی شدند و به شکل تحریک آمیز به گشت زنی در صحن‌های آن پرداختند و در نهایت از باب السلسله خارج شدند.

در همین حال، پلیس رژیم اسرائیل همچنان برای ورود نمازگزاران اهل قدس و مناطق ۴۸ به مسجدالاقصی محدودیت‌هایی اعمال و کارت‌های شناسایی آن‌ها را به دقت بررسی و تعدادی از آن‌ها را در خارج از مسجد بازداشت می‌کند.

موج یورش‌ها و بازداشت‌ها در کرانه باختری نیز همچنان ادامه دارد.

مرکز حقوقی حمایت از اقلیت‌های عربی (عدالت) از اسرائیل خواست موج بازداشت‌ها را متوقف کند. این مرکز بازداشت گسترده این افراد را به منزله مجازات دسته جمعی و تبعیض نژادی دانست که خلاف قانون مجازات‌ها و قوانین کیفری است.

شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی گفت: رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن می‌خواهند واقعیت تازه‌ای را بر این مسجد تحمیل کنند تا دیگر صهیونیست‌ها را نیز برای ورود به مسجدالاقصی جهت انجام اقدامات تحریک آمیز و انجام شعائر تلمودی تشویق کنند. 

رژیم اسرائیل از 10 می(20 ثور) جنگ علیه غزه را آغاز کرد و بامداد 31 می پس از 12 روز این جنگ با میانجی‌گری بازیگران خارجی پایان یافت، اما با این وجود اسرائیل تعرض و خشونت علیه ساکنان فلسطینی قدس و کرانه باختری را متوقف نمی‌کند. 

کلیدواژه