تاکید وزیر دفاع عراق بر اهمیت نقش الحشد الشعبی در طرح تامین امنیت مراسم اربعین
(last modified 1400-06-29T14:46:46+00:00 )
سنبله 29, 1400 19:16 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر دفاع عراق بر اهمیت نقش الحشد الشعبی در طرح تامین امنیت مراسم اربعین
    تاکید وزیر دفاع عراق بر اهمیت نقش الحشد الشعبی در طرح تامین امنیت مراسم اربعین

وزیر دفاع عراق گفت: سازمان الحشد الشعبی یکی از ارکان اساسی تامین امنیت مراسم اربعین حسینی(ع) است.

به گزارش رادیودری، «جمعه عناد السعدون» وزیر دفاع عراق که برای  بررسی طرح‌های امنیتی و سازوکارهای اجرای مراسم اربعین حسینی (ع)، به کربلای معلی سفر کرده، درسخنانی اظهارداشت: الحشد الشعبی در کنار وزارت دفاع و وزارت کشور بار دیگر نقش  خود را در حفظ امنیت زائران  حسینی ایفا خواهد کرد.

السعدون افزود: یگان‌های امنیتی عراق دارای تجربه لازم برای انجام زیارت‌های میلیونی هستند زیرا 18سال است که مراسم اربعین حسینی را تامین می‌کنند.

وزیر دفاع عراق ضمن تقدیر از نقش فرماندهی عملیات فرات میانه درسازمان الحشد الشعبی گفت: هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های امنیتی وجود دارد و فرماندهی عملیات مشترک، مسئولیت‌ها و وظایف را میان یگان‌های مختلف برای تامین امنیت اربعین امام حسین (ع) تقسیم کرده است.

 بنابر اعلام بخش شعائر، موکب‌ها و هیأت‌های حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان قدس حسینی و عباسی (علیهما السلام)، بیش از 11 هزار و 356 موکب عزاداری و خدماتی از کلیه استان‌های عراق و بیش از 59 موکب عربی و خارجی ثبت شده‌اند و در مراسم اربعین امسال در کربلای معلی مشارکت خواهند داشت. 

20 صفر 1443 هجری قمری (27 سپتامبر 2021)، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع)  امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است و زائران  در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق می‌شوند.

طرح ویژه الحشد الشعبی عراق برای مراسم اربعین حسینی (ع)

کلیدواژه