مردم عراق امروز در پنجمین انتخابات پارلمانی شرکت می کنند
(last modified 1400-07-18T04:19:41+00:00 )
میزان 18, 1400 08:49 Asia/Kabul
  • مردم عراق امروز در پنجمین انتخابات پارلمانی شرکت می کنند
    مردم عراق امروز در پنجمین انتخابات پارلمانی شرکت می کنند

مردم عراق امروز یکشنبه برای شرکت در پنجمین انتخابات پارلمانی پای صندوق های رأی می روند.

به گزارش رادیو دری؛ مردم عراق در این انتخابات 329 نماینده جدید مجلس را انتخاب می کنند و این نمایندگان نیز نخست وزیر جدید و دولت جدید را برمی گزینند.

 بیش از ۲۵۰ هزار نفر از نیرو‌های نظامی و امنیتی مامور حفظ امنیت این انتخابات شده‌اند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق ۲۱ سنبله ۱۴۰۰ (۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱) در گزارشی اعلام کرد: تعداد کل نامزد‌ها در انتخابات پارلمانی عراق سه هزار و ۲۴۹ نفر است که زنان سهمی ۹۵۱ نفری از کل نامزد‌ها را تشکیل می‌دهند.

در گزارش کمیساریای عالی انتخابات عراق آمده است: از این تعداد، ۷۸۹ نامزد به صورت مستقل، ۹۵۹ نامزد در قالب ائتلاف انتخاباتی و هزار و ۵۰۱ نفر نیز در قالب اعضای احزاب در انتخابات آینده شرکت می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید: در انتخابات زود هنگام پارلمانی عراق برای تعیین ۳۲۹ نماینده، ۲۱ ائتلاف سیاسی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 کمیساریای عالی انتخابات عراق همچنین تعداد کل واجدان شرایط رای دادن در این کشور ۴۰ میلیون نفری را بیش از ۲۵ میلیون نفر اعلام کرده است.

آیت الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در بیانیه ای همه را به مشارکت آگاهانه و مسوولانه در انتخابات آتی تشویق و اعلام کرد: این انتخابات هر چند خالی از برخی نواقص نیست، اما مسالمت‌آمیزترین راه برای عبور کشور به آینده ای است که امید می رود بهتر از گذشته باشد و با آن خطر افتادن در ورطه هرج و مرج و بن بست سیاسی رفع می شود.

تعطیلی دو روزه پرواز‌های عراق به دلیل انتخابات

کلیدواژه