میزان 28, 1400 10:29 Asia/Kabul
  • نصرالله: کمیته‌ای از سوی کشورهای اسلامی برای تجارب کنفرانس وحدت ایجاد شود
    نصرالله: کمیته‌ای از سوی کشورهای اسلامی برای تجارب کنفرانس وحدت ایجاد شود

دبیر کل حزب الله لبنان خواستار ایجاد یک کمیته از سوی کشورهای اسلامی شد تا اعضای این کمیته در دیدارهای حضوری تجارب کنفرانس بین المللی وحدت را به اشتراک بگذارند.

سید حسن نصرالله عصر سه شنبه در نخستین روز از برگزاری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در پیامی ویدیوئی گفت، از سالهای پیش جهان اسلام با مشکلات و فتنه های بزرگی مواجه است و نیروی استکبار و در رأس آن آمریکا روابط بین مسلمانان را هدف قرار داده اند، اما از آن سو از بعد از انقلاب اسلامی تلاش هایی در چهارچوب تقریب و همکاری و انسجام بین مسلمین به روشهای مختلف انجام شده است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد، دستاوردها و نتایجی که در کنفرانس‌های وحدت اسلامی طی بیست سال اخیر محقق شد، نقش به سزایی در پشت سر گذاشتن بسیاری از تهدیدها و چالش‌ها و مقابله با آنها داشته است.

نصرالله خاطر نشان کرد، هدف اصلی حقیقی و مبارک ما باید تحقق صلح جامع و وحدت میان مسلمانان باشد؛ استقلال فراتر از طایفه گری و وحدت همان چیز مبارکی است که به آن نیاز داریم و دهها سال است دنبالش می‌گردیم.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد، باید به دنبال ایده‌ها و افکار نو باشیم وقتی این گونه کنفرانس ها برگزار می‌شود باید افکار بررسی شود و از تجربه‌ها استفاده کرد؛ باید در این کنفرانس‌ها تشکیل کمیته ای بررسی شود که در تهران علما به صورت دوره‌ای حضور یابند و تجارب را به اشتراک بگذاریم و عملگرایی را سرلوحه کار قرار دهیم.

نصرالله تاکید کرد، باید تلاش کنیم آمریکا و استکبار را با وحدت و هماهنگی و همکاری به زانو درآوریم و آن‌ها را شکست دهیم؛ وقتی نیتها خالص و برای خدا باشد، موفقیتها رقم خواهد خورد.

همزمان با آغاز هفته وحدت سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام با حضور جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از ۵۲ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی آغاز شد.

آغاز کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران

کلیدواژه