میزان 10, 1402 18:06 Asia/Kabul
  • تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)
    تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)

روز سه شنبه 17 ربیع الاول سال 1445 هجری قمری،مصادف با 11 میزان 1402 سالروز میلاد خجسته حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر گرامی اسلام و سالروز میلاد پربرکت حضرت امام جعفر صادق (ع) امام ششم شیعیان است.

اهل سنت، دوازدهم ربیع الاول و شیعیان هفدهم این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‎دانند.

حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از منادیان وحدت در جهان اسلام بودند، از این مساله برای اتحاد و نزدیک شدن گروه‌های اسلامی استفاده کردند و فاصلۀ بین این دو تاریخ ( 12 تا 17 ربیع الاول) را "هفتۀ وحدت" نام‎گذاری کردند.

حضرت محمد مصطفی (ص) در سن 40 سالگی، در غار حرا، توسط جبرییل و از سوی خداوند متعال به پیامبری برگزیده شدند.

پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان آخرین سفیر از پیامبران بزرگ الهی به پیامبری برگزیده شدند تا جامعه جاهلی که غرق در جهالت و بی‌اخلاقی بود را به سمت اخلاق مداری، کرامت انسانی و عزت نفس دعوت کنند.

بعثت پیامبر اکرم (ص) را باید سرآغاز تشکیل بزرگترین تمدن اسلامی و اخلاقی جهان دانست که انسان ها را از آلودگی های فکری و عقیدتی در طول تاریخ نجات داد.

پیامبر اسلام با معجزه قرآن کریم به عنوان بهترین و کامل‌ترین کتاب آسمانی مبعوث شدند، مبعثی که انفجار نور و ظهور ارزش‏‌های انسانی در صحنه حیات بشری بود.

ایشان با نزول کتاب آسمانی قرآن، مفاهیم جدیدی از قبیل تکریم زنان و دختران، مبارزه با ظلم و بت پرستی، کمک به همنوع، توحید و یگانه پرستی و اخلاق نیک را در جامعه انسانی پایه ریزی کردند و راه رسیدن انسان‌ها به سعادت دنیوی و اُخروی را تبیین کردند.

رادیو دری صدای جمهوری اسلامی ایران،مرکز خراسان رضوی فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان جهان تبریک می‌گوید.

تبریک سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع)

کلیدواژه