۸ هزار زن باردار یمنی هر سال در محاصره سعودی ها می میرند
(last modified 1400-09-10T13:07:07+00:00 )
قوس 10, 1400 17:37 Asia/Kabul
  • ۸ هزار زن باردار یمنی هر سال در محاصره سعودی ها می میرند
    ۸ هزار زن باردار یمنی هر سال در محاصره سعودی ها می میرند

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت: سالانه ۸ هزار زن یمنی بر اثر عوارض ناشی از محاصره می‌میرند.

به گزارش رادیو دری؛ «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت: علاوه بر آمار بالای فوت میان زنان یمنی، میانگین مرگ نوزادان یمنی نیز سالانه به ۸۰  تا ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

المتوکل با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد داروهای زنان و زایمان در دسترس نیست و ائتلاف سعودی مانع از ورود آنها به یمن می‌شود افزود: در نتیجه بمباران مکرر ائتلاف سعودی و استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌الملل  ناهنجاری‌های مادرزادی در میان کودکان افزایش یافته است.

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن همچنین اضافه کرد: در حملات ائتلاف سعودی به یمن تاکنون ۲ هزار زن کشته و۶ هزار زن دیگر زخمی شده‌اند و تعداد زنان و کوکان فوتی بر اثر نتایج محاصره به چندین برابر تعدادکشته‌ شدگان با سلاح رسیده است.

در همین حال « نیستور اوموهانجی» ( Nestor Owomuhangi) نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل هم گفته است: یمن یکی از ۶۰ کشوری است که نیمی از زنان هنگام وضع حمل جان خود را از دست می‌دهند.

چندی پیش هم سازمان یمنی «انتصاف» حامی حقوق کودکان و زنان، گزارشی درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی و محاصره یمن منتشرو اعلام کرد:از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن در مارس ۲۰۱۵ تا نوامبر ۲۰۲۱ بیش از ۳۸۲۵ کودک کشته و ۴۱۵۷ کودک زخمی شده‌اند. 

سازمان ملل از کشتار غیرنظامیان یمنی جلوگیری کند

کلیدواژه