ارتش یمن: وزارت دفاع عربستان در ریاض را هدف قرار دادیم
(last modified 1400-09-16T09:58:49+00:00 )
قوس 16, 1400 14:28 Asia/Kabul
  • ارتش یمن: وزارت دفاع عربستان در ریاض را هدف قرار دادیم
    ارتش یمن: وزارت دفاع عربستان در ریاض را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تشریح «عملیات هفتم دسامبر» پرداخت و اعلام کرد، نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات متجاوزان، عملیات نظامی منحصر به فرد را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر انجام دادند.

به گزارش رادیو دری، «یحیی سریع» امروز سه شنبه در تشریح عملیات هفتم دسامبر/16 قوس که روز دوشنبه انجام شد ، گفت  با تشدید تنش مواجه هستیم و در پاسخ به ادامه تجاوزات و محاصره یمن، عملیات نظامی بیشتری را در چارچوب دفاع مشروع خود انجام خواهیم داد.

سریع گفت، در عملیات هفتم دسامبر/16 قوس از ۸ فروند پهپاد قاصف ۲K و تعداد زیادی موشک بالستیک برای هدف قرار دادن نقاط حساس و مهم در ابها، جیزان و نجران استفاده شده است.

سریع با بیان اینکه در عملیات هفتم دسامبر از تعدادی موشک بالستیک و ۲۵ پهپاد استفاده شده است، ادامه داد ۵ پهپاد از نوع صماد ۱ و صماد ۲، مواضع نظامی را در مناطق ابها، جیزان و عسیر هدف قرار دادند و ۶ پهپاد صماد ۲ و صماد ۳ پایگاه هوایی ملک فهد در طائف و آرامکو در جده را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه در توییتر نوشت: در پاسخ به جرایم ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی، نیروهای مسلح یمن یک عملیات هجومی گسترده و منحصر به فردی را در عمق خاک عربستان سعودی انجام دادند که جزئیات این عملیات را صبح امروز سه شنبه اعلام خواهد کرد.

طی روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پاتیخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

«یحیی سریع» : موشک و پهپادهای یمن عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند

کلیدواژه