شهادت سه نمازگزار در بمباران یک مسجد در پایتخت یمن
(last modified 1400-10-12T15:49:41+00:00 )
جدی 12, 1400 20:19 Asia/Kabul
  • شهادت سه نمازگزار در بمباران یک مسجد در پایتخت یمن
    شهادت سه نمازگزار در بمباران یک مسجد در پایتخت یمن

در حمله جنگنده‌های ارتش سعودی به پایتخت یمن، یک مسجد هدف قرار گرفت و سه نمازگزار به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، جنگنده‌های ارتش سعودی صبح امروز یکشنبه به هنگام اذان صبح اقدام به بمباران شهر صنعاء پایتخت یمن کردند. در این حمله یک مسجد هدف قرار گرفت و سه نمازگزار به شهادت رسیدند.

این حمله در حالی است که ائتلاف سعودی همواره مدعی است که صرفا مراکز نظامی را هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری سبأنت نیز امروز گزارش داد که  جنگنده‌های ارتش سعودی شهر صنعاء پایتخت یمن را دو مرتبه بمباران کردند. در این دو حمله محله مسکونی «عصر» در منطقه «معین» هدف قرار گرفت.

در حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان سعودی به منطقه «الرقو» و دیگر مناطق استان صعده در مجاورت مرز عربستان نیز، پنج نفر کشته و ۱۲ غیر نظامی دیگر زخمی شدند. در ۲۴ ساعت گذشته جنگنده‌های ارتش سعودی سه استان یمن را ۳۹ بار بمباران کرده‌اند.

شهر عسیلان در استان شبوه را ۱۹ بار، شهر الوادی استان مارب را شش بار و شهرهای صرواح و الجوبه را هر کدام سه بار،  در استان صعده شهر کتاف هفت بار و شهر الظاهر چهار بار بمباران شده‌اند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی ورزشگاه صنعا را بمباران کردند