ثور 29, 1401 07:42 Asia/Kabul
  • سید حسن نصرالله: انتخابات لبنان ثابت کرد که محبوبیت مقاومت در حال افزایش است
    سید حسن نصرالله: انتخابات لبنان ثابت کرد که محبوبیت مقاومت در حال افزایش است

"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب طی سخنانی با قدردانی از تمام کسانی که در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور شرکت کردند، گفت: حضور گسترده مردم لبنان در انتخابات و نتایج آن پیامی در حمایت از مقاومت و حفظ سلاح آن بود.

انتخابات پارلمانی لبنان روز یکشنبه برگزار شد. در این انتخابات جریان مقاومت همچون گذشته پیروز شد.

به گزارش رادیو دری، دبیرکل حزب الله لبنان در نخستین سخنرانی خود بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی سال 2022 این کشور با بیان اینکه همه تهدیدها و هراس‌افکنی‌ها برای ترساندن مردم لبنان و رویگردانی آن‌ها به نتیجه‌ای منجر نشد، افزود: حضور چشمگیر مردم لبنان در سه مرحله انتخابات جوابی قاطع به تهدیدات بود.

"سید حسن نصرالله" در ادامه به نتیجه‌ای که مقاومت لبنان در این انتخابات به آن دست پیدا کرد، اشاره و آن را پیروزی بزرگی خواند و افزود: انتخابات ثابت کرد که محبوبیت مقاومت در حال افزایش است.

سید مقاومت اظهار داشت: "ما به این پیروزی بزرگ افتخار می کنیم، به ویژه زمانی که می‌بینیم این پیروزی در چه شرایطی به دست آمد و چه هزینه هایی برای جلوگیری از آن صورت گرفت."

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان همچنین خواستار فروکش کردن کشمکش های سیاسی در این کشور شد و گفت: آنچه لازم است آرامش در لبنان و پرداختن به موضوعات مورد توجه مردم در مشارکت و همکاری، فارغ از رقابت است.

سیدحسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به اتهام‌ زنی‌های بی اساس برخی افراد و جریان ها درباره دخالت ایران در انتخابات لبنان اشاره کرد و گفت: آیا برای یک بار هم که شده مشاهده کردید سفیر یا یکی از کارمندان سفارت ایران در انتخابات مداخله کنند؟ در حالی که ما شاهد مداخله سفارت آمریکا در جریان انتخابات بودیم و سفیر عربستان در روند انتخابات بسیار فعال بود.

دشمنان مقاومت در ماه های اخیر هزینه و تلاش بسیاری برای کنار زدن مقاومت از ساختار سیاسی لبنان انجام داده بودند.

"طلال عتریسی"، تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی در لبنان در این خصوص عنوان کرد: «بزرگترین شکست در این انتخابات نصیب طرف‌هایی شد که حزب الله و سلاح مقاومت را هدف قرار داده بودند و می‌خواستند جدایی حزب‌الله از مردم و حمایت‌ها در سطح ملی را رقم بزنند. 

"عتریسی" در ادامه خاطرنشان کرد، آمریکایی‌ها و همپیمانانش بزرگترین بازنده انتخابات پارلمانی در لبنان هستند. 

نتایج انتخابات پارلمانی و احتمال پیچیده شدن تحولات در لبنان

کلیدواژه