حماس: اعطای پست عالی‌رتبه به سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شرم‌آور است
(last modified 1401-03-18T03:33:12+00:00 )
جوزا 18, 1401 08:03 Asia/Kabul
  • حماس: اعطای پست عالی‌رتبه به سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شرم‌آور است
    حماس: اعطای پست عالی‌رتبه به سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شرم‌آور است

حماس از سازمان ملل خواست که به منظور حمایت از حقوق بشر، تصمیم شرم‌آور انتصاب سفیر رژیم صهیونیستی در این نهاد را به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل ، تغییر دهد.

«گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز سه‌شنبه در میان مخالفت برخی کشورها به عنوان معاون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.

به گزارش رادیو دری، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بیانیه‌ای مطبوعاتی در خصوص انتصاب «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی به سمت معاون رئیس مجمع عمومی سازمان ملل صادروتاکید کرد: انتصاب «اردان» نماینده رژیم اشغالگر صهیونیستی در مقام عالی سازمان ملل، اهانت به ارزش‌های آزادی و عدالت و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

در بیانیه حماس آمده است: این جنبش  انتصاب گیلعاد اردان نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را تحریکی برای احساسات مردم خود و دوستداران صلح و عدالت در جهان می‌داند و آن را محکوم میکند.

حماس در بیانیه خود این اتفاق را توهین به نظام بین المللی دانست که مسئولیت پایان دادن به اشغال فلسطین را بر عهده دارد و از سازمان ملل متحد و کشورهای دوست که از آزادی و حق تعیین سرنوشت مردم حمایت می‌کنند، خواست که به منظور حمایت از حقوق بشر برای تغییر این تصمیم شرم آور تلاش کنند و از مصونیت جنایتکاران جنگی و فرار آنها از مجازات در برابر دادگاه‌های بین المللی خودداری کنند.

قرار است «گیلعاد اردان» با تشکیل مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سپتامبر آینده و برای مدت یک سال در این سمت کارکند.

حماس: اشغالگران در سرزمین فلسطین جایی ندارند

کلیدواژه