بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز همبستگی با مردم فلسطین
(last modified 1395-09-08T12:26:10+00:00 )
قوس 08, 1395 16:56 Asia/Kabul
  • بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت روز همبستگی با مردم فلسطین

مجمع جهانی صلح اسلامی با محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین، اعلام کرد ادامه سیاست‌های تجاوزکارانه این رژیم، نتیجه‌ای جز تقویت افراط‌گرایی به‌دنبال نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری قدس؛ مجمع جهانی صلح اسلامی روز دوشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت روز بین المللی "همبستگی با مردم فلسطین" تاکید کرد اشغال فلسطین و جنایات اسرائیل، منشاء ایجاد یکی از طولانی‌ترین بحران‌های جهانی شده و این بحران نه فقط ریشه بسیاری از بحران‌های دیگر در خاورمیانه است، بلکه یکی ازعلل اصلی ناامنی و بی ثباتی درعرصۀ جهانی به‌شمار می‌رود.

مجمع جهانی صلح اسلامی اعلام کرد آوارگی میلیون‌ها فلسطینی و کشتار روزانه مردم بی دفاع فلسطین، بی اعتنایی اسرائیل به خواست جامعه جهانی و اجرا نکردن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از مصادیق بارز بی عدالتی در جهان است و این مجمع خواهان اقدامات اساسی و قانونی کشورهای جهان برای دفاع از حقوق فلسطینی‌ها است. 

در بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی تاکید شده است مبارزه با تروریسم و افراط‌‌‌گرایی که امروز گروه‌هایی همچون داعش مصداق بارز آن تلقی می‌شود، بدون حل مساله اشغال فلسطین و توقف سیاست‌های تجاوزکارانه اسرائیل، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

مجمع جهانی صلح اسلامی از جامعه جهانی و به ویژه جهان اسلام خواست ریشه‌های اصلی تداوم بحران فلسطین و راه‌های حل آن از جمله برگزاری انتخابات آزاد با مشارکت همه فلسطینیان اعم از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان، حق تعیین سرنوشت و بازگشت همه آوارگان فلسطینی را به سرزمین مادری خود مورد بررسی قرار دهند.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1977 در قطعنامه‌ای، 29 نوامبر را روز بین المللی همبستگی با مردم فلسطین نام‌گذاری کرد. 

 

کلیدواژه