اسد 25, 1401 14:54 Asia/Kabul
  • مخالفت اکثریت قاطع مردم کویت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
    مخالفت اکثریت قاطع مردم کویت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت قاطع مردم کویت هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند.

به گزارش رادیو دری، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که مردم کویت به شدت هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابند و بر موضع ثابت خود در حمایت از مردم فلسطین تأکید دارند.

به گزارش نظرسنجی مرکز «الخلیج»، ۹۵ درصد مردم کویت مخالف عادی‌سازی روابط با تل‌آویو و ۷۰ درصد مردم این کشور «به‌شدت» هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی را رد می‌کنند.

الخلیج انلاین با اشاره به اینکه مردم کویت اصرار بر تحریم رژیم صهیونیستی دارند که این تحریم شامل رد هر گونه تعامل ورزشی و تجاری با تل‌آویو، ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل کالا از مبدأ اراضی اشغالی و برعکس به آب‌های کویت، و تظاهرات در مناسبت‌های مختلف در رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. 

بر اساس این گزارش، دولت و مردم کویت سرسختانه از آرمان فلسطین حمایت و بر لزوم اجرای راهکار دو دولتی به عنوان تنها راه پایان درگیری در اراضی اشغالی پافشاری می‌کنند.

کشور کویت تاکنون هیچ گونه تعاملی با رژیم صهیونیستی نداشته است و ضمن رد آنچه «معامله قرن» خوانده می‌شود، هیچگاه موافقت خود را با توافق‌های عادی‌سازی روابط ابراز نکرده است.

هیچ کدام از ورزشکاران، سیاستمداران، فرهیختگان و نویسندگان کویتی با ساکنان اراضی اشغالی در یک مکان حضور پیدا نکرده‌اند و مردم کویت در هیچ مراسمی که نمایندگانی از اراضی اشغالی در آن حضور داشته باشند، مشارکت نمی‌کنند.

پارلمان کویت پیشتر قانون جرم‌انگاری تعامل با رژیم صهیونیستی و به رسمیت نشناختن این رژیم را تصویب کرده است.

مخالفت ۲۸ نهاد کویتی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

اسماعیل هنیه: عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها باید هرچه سریعتر متوقف شود

کلیدواژه