میزان 03, 1401 14:28 Asia/Kabul
  • زخمی شدن ۱۰ کودک یمنی بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای ائتلاف سعودی
    زخمی شدن ۱۰ کودک یمنی بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای ائتلاف سعودی

مرکز مین‌روبی و پاکسازی مناطق جنگی وابسته به دولت صنعاء از زخمی 10 کودک یمنی به دلیل انفجار بمب‌های خوشه‌ای به جا مانده از حملات ائتلاف سعودی خبر داد.

به گزارش رادیو دری، مرکز مین روبی و پاکسانی مناطق جنگی یمن در بیانیه ای اعلام کرد، ۱۰ کودک در منطقه «الجاح» در استان الحدیده (غرب یمن) براثر انفجار بمب خوشه‌ای زخمی شدند.

در بیانیه مرکز مین روبی و پاکسانی مناطق جنگی یمن آمده است، یک یمنی هم در منطقه «نعمان» در استان «البیضاء» ( جنوب یمن ) در انفجار بمب باقی مانده از حملات ائتلاف سعودی جان خود را از دست داده است.

مرکز مین‌روبی و پاکسازی مناطق جنگی یمن در این بیانیه تأکید کرد، انفجار بمب‌های باقی مانده از حملات ائتلاف سعودی به شکل روزانه رخ می‌دهد و در مقابل سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری بارها خواسته یمن مبنی بر در اختیار قرار دادن ابزارهای مناسب مین‌روبی و خنثی‌سازی بمب‌های باقی مانده را نادیده گرفته‌اند.

مرکز مین‌روبی و پاکسازی مناطق جنگی یمن در پایان از نماینده سازمان ملل در یمن و هماهنگ کننده امور بشردوستانه این سازمان خواست تا به وظیفه انسانی خود عمل کرده و تجهیزات مخصوص پاکسازی مناطق جنگی در اختیار یمنی‌ها قرار دهند تا مانع کشته شدن روزانه یمنی‌ها به خصوص کودکان شوند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی 4 میلیون نفر منجر شده است.

کشته شدن پنج کودک یمنی براثر انفجار گلوله

کلیدواژه