حزب الله: اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهور وابسته به آمریکا انتخاب شود
(last modified 1401-07-09T15:13:28+00:00 )
میزان 09, 1401 19:43 Asia/Kabul
  • حزب الله: اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهور وابسته به آمریکا انتخاب شود
    حزب الله: اجازه نمی‌دهیم رئیس جمهور وابسته به آمریکا انتخاب شود

معاون دبیر کل حزب الله لبنان به آمریکا هشدار داد، این جنبش تسلیم نخواهد شد و قدرت آن باعث می شود لبنان به منابع دریایی خود دست پیدا کند.

به گزارش رادیو دری، "نعیم قاسم" معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله  لبنان  گفت،  باید همه جریان های سیاسی در این کشو بر سر انتخاب رئیس جمهوری توافق کنند که مناسب مرحله کنونی باشد.

نعیم قاسم افزود، ایجاد مشکل و به چالش کشیدن مردم، هیچ سودی ندارد؛ زیرا این مردم، تسلیم هیچ کس در جهان نشدند و تسلیم آمریکا و عربستان سعودی و دستورات صادره از سوی آنان نخواهند شد.

معاون سید حسن نصرالله تصریح کرد، مشکل لبنان، آمریکاست که در راستای فروپاشی هر چه بیشتر تلاش می‌کند، ولی زمینه برای این فراهم نیست که یک شخص وابسته به سفارت ها به ریاست جمهوری برسد.

قاسم با بیان اینکه پارلمان منتخب، نماینده واقعی مردم لبنان است، گفت: باید توافق بین احزاب صورت گیرد، ولی آمریکا می‌خواهد شروط خود را تحمیل کند.

این مقام حزب الله، ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی را نیز مدیون سه عنصر ارتش-ملت-مقاومت دانست و گفت، اگر این عناصر سه‌گانه نبوند، خاک لبنان آزاد نمی‌شد و اگر قدرت حزب الله نبود، لبنان به منابع دریایی خود از جمله نفت و گاز دست پیدا نمی‌کرد.

"سید هاشم صفی الدین" رئیس شورای اجرایی حزب الله هم اخیرا ضمن این که از مردم لبنان خواست از سیاست های آمریکا در این کشور دوری کنند، تاکید کرد، برخی اشتباه می‌کنند که در هر انتخابات یا طرح آتی که برای نجات لبنان است، به دنبال تأمین منافع آمریکا هستند.

شیخ نعیم قاسم: مقاومت فلسطین شکست را بر دشمن تحمیل کرد

کلیدواژه