فشار واشنگتن بر سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد فلسطینی شرکت‌های صهیونیستی
(last modified 1401-09-19T11:46:54+00:00 )
قوس 19, 1401 16:16 Asia/Kabul
  • فشار واشنگتن بر سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد فلسطینی شرکت‌های صهیونیستی
    فشار واشنگتن بر سازمان ملل برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ضد فلسطینی شرکت‌های صهیونیستی

کاخ سفید قصد دارد تا مانع از ماموریت سازمان ملل به منظور تمدید و به‌روز رسانی فهرست شرکت‌های اسرائیلی فعال در شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی شود.

 رژیم صهیونیستی با تخریب منازل فلسطینیان و احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.

سازمان ملل متحد و شورای امنیت پیش تر در قطعنامه‌هایی هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغالی فلسطینی را غیر قانونی اعلام کردند.

به گزارش رادیو دری،کاخ سفید  در ادامه حمایت های خود از رژیم اسرائیل ،تلاش دارد تا با اعمال فشار مضاعف بر سازمان ملل متحد مانع از تمدید و به‌روز رسانی فهرست شرکت‌های اسرائیلی شود که در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فعالیت می‌نمایند.

برهمین اساس «ودانت پاتل» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به مخالفت‌های خود با هرگونه فعالیتی برای به‌روز رسانی فهرست شرکت‌های اسرائیلی که در شهرک‌های صهیونیستی مستقر هستند ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود آمریکا نگرانی‌های خود در این رابطه را به صورت مستقیم به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر منعکس کرده است.

این اظهارات مقام آمریکایی در شرایطی است که پیش از این نیز دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ خواستار توقف تهیه و تنظیم  فهرست شرکت‌های اسرائیلی فعال درزمینه شهرک‌های صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی از سوی سازمان ملل شده بود.

جو بایدن،رئیس جمهور آمریکا  نیزپیش از این در مواضعی دوپهلو از مخالفت خود با استمرار سیاست‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی و اعمال فشار بر این رژیم به منظور توقف روند شهرک‌سازی‌ها به ویژه در کرانه باختری خبر داده بود.

 

کلیدواژه